Benauwdheid zonder hoesten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GoGo

Benauwdheid zonder hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 11:03

Hallo allemaal,
Na lang googelen toch besloten om hier een berichtje te plaatsen omdat ik niet echt veel wijzer ben geworden.

Mijn 19 jarige ruin, is sinds drie weken wat benauwd, heeft een enkele keer gehoest maar dat is nu volledig weg.
Ik heb de dierenarts laten komen en hij heeft een injectie gehad met Dexamedium en een kuur ventipulmin.
Tijdens het luisteren naar zijn ademhaling hoorde de dierenarts een verscherpt ademgeluid, maar geen slijm oid.
Nu na deze kuur en de prik, is hij nog steeds benauwd. Grote neus, en slecht herstel na het rijden. Wil tijdens het rijden een lange nek maken en proesten. Wel is hij weer wat fitter geworden na de kuur.
Hij krijgt geweekt kuilgras ( van soms twijfelachtige kwaliteit), staat in een Buitenbox op vlas en staat overdag buiten.
Heeft wel een geschiedenis met hooikoorts, maar dit is vooral zomers.
Ik ben nu bezig met een weerstand kuur, maar dit lijkt nog niet voldoende te doen.
Wie weet raad? Ervaringen? Ik sta voor alles open!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 12:52

Hoe is zijn hart? Heeft de veearts daar ook naar geluisterd?

Is het een veearts of een paardenarts? En waarom krijgt je paard dit ruwvoer? Zijn er ondanks dingen gebeurd die een emotionele impact op je paard kunnen hebben gehad (verhuizing, vriendje kwijt, gedoe in de kudde enz.)?

GoGo

Re: Benauwdheid zonder hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 17:32

Bedankt voor je reactie.
De arts is een paardenarts, maar die heeft voor zover ik weet niet naar zijn hart geluisterd. Hij krijgt nu wel homeopatische hartkruiden omdat de homeopaat vond dat zijn klachten indd hoorde bij hartproblemen. Ik merk verder niet dat hij snel nat is oid.
Dit hooi krijgt hij omdat we niets anders hebben op stal, en er geen opslag is voor eigen hooi. Het is niet heel slecht, maar soms wel wat zuur of schimmelplekken ( die wij er uiteraard altijd uithalen.
Verder heeft hij wel een nieuw vriend die nogal wild met hem kan doen.. kan het daar iets mee te maken hebben?

Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:34

Emotionele veranderingen, zoals veranderingen in de kudde, kunnen de hart-chi van je paard zeker beïnvloeden. Let op: ik zeg niet dát dat bij jouw paard zo is, ik ken je paard niet en lees alleen jouw tekst op mijn scherm. Dat hij niet zweet betekent natuurlijk niet automatisch dat hij zich niet inspant, niet zweten kan ook door een verstoring komen.

Waarom sta je bij een stalling met slecht ruwvoer? Heb je het er al met je stalhouder over gehad?

GoGo

Re: Benauwdheid zonder hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 20:24

Ik heb het inderdaad al meerdere malen aangegeven, maar het probleem wordt niet echt erkend.
Ik heb mijn paard nog niet zo lang geleden verhuist omdat hij niet klikte met de paarden in de kudde en sta verder heel fijn. Dus ik moet kijken naar oplossingen.
Stel nou, er is wel iets veranderd in zijn chi, hoe kom ik daarachter?