Voorheen heb ik mijn 2 pony's aan huis gehad, stonden 24/7 op de wei met onbeperkt ruwvoer.
Door omstandigheden verhuisd waardoor ze nu bij vrienden van mij op stal staan.
Mijn Welsh was veel te zwaar en daar was ik al mee bezig om hem af te laten vallen.
Op een gegeven moment had hij 's avonds koliek, dierenarts erbij 2 spuiten erin en hij knapte gelukkig weer op.
Met dierenarts over gehad dat hij erg zwaar was of een graasmasker wat zou zijn.
Voor het afvallen bleek het een ideale oplossing, hij kon er namelijk niet mee overweg en kreeg geen hap gras meer binnen.

Dus besloten om hem alleen op het kleine stukje gras te zetten waar niet zoveel stond.
En dat ging eigenlijk prima.
Maar ook dat kleine stukje is op een gegeven moment op dus weer bij de rest.
En ook dat leek weer goed te gaan, gelukkig maar!
Echter lijkt het er nou op dat hij gewoon niet te lang op het gras moet staan?
'S ochtend krijgt hij Pavo vital complete en hooi, 's middags gaan ze de wei op, als ze dan binnen komen krijgt hij een klein handje muesli en wat zemelen en weer hooi, en dan laat op de avond nog een keer hooi.
Echter lijkt het nu dat hij soms te veel gras eet?
Er lijkt namelijk een patroon te zijn met wanneer hij wat koliekerig is.
Als ze hem aan het eind van de middag zien liggen op de wei, laat hij vaak zijn hooi en voer liggen en oogt hij weer koliekerig.
Tot op heden is hij er telkens goed doorheen gekomen, maar dit is natuurlijk ook niet fijn.
Nou zat ik zelf te denken om hem iig een zandweg kuur te geven, maar misschien hebben jullie nog ideeën?
Het frustrerende is dat zo lang ik hem aan huis heb gehad hij nooit koliek heeft gehad.