Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ezza43 schreef:Hai ! Ik zou de pony 2 plakken per dag geven, Sochtends 1en savonds 1. Er zijn mensen die hun Shet onbeperkt hooi geven maar daar kunnen ze best een buikje van krijgen. Ik zeg altijd voeren doe je ook met je ogen dus als ze Smiddags nog hooi in de stal heeft liggen dan kun je Sochtends een halve plak geven. Goede tarwe stro in de stal strooien is ook goed voor je shet. Succes !
Prosecco schreef:Koeienvoer is geen paardenvoer, heel slecht..zeker voor deze kleintjes.Hier krijgt mijn miniatuurpaard (1/4 welsh b) een heel bot van 20 tot 25kg, hier doet hij zo'n 4 tot 5 dagen mee..zelfde voor de shet. Allen staan netjes op gewicht en krijgen hier ook nog krachtvoer bij.
lianne_loves schreef:Prosecco schreef:Koeienvoer is geen paardenvoer, heel slecht..zeker voor deze kleintjes.Hier krijgt mijn miniatuurpaard (1/4 welsh b) een heel bot van 20 tot 25kg, hier doet hij zo'n 4 tot 5 dagen mee..zelfde voor de shet. Allen staan netjes op gewicht en krijgen hier ook nog krachtvoer bij.
Het is niet perse koeienvoer. Tis gwn gedroogd kuilgras
Eef_Bam schreef:Een shet weegt ongeveer 250 kg, een paard heeft ongeveer 1-1,5 kg hooi per 100 kg paard nodig. Dus dan kom je uit op 2,5 tot 3,75 kg hooi per dag voor je shet. Voor het mooie zou ik zo'n 3,5 kg per dag aanhouden als hij nu niet te dik is.
Eef_Bam schreef:Een shet weegt ongeveer 250 kg, een paard heeft ongeveer 1-1,5 kg hooi per 100 kg paard nodig. Dus dan kom je uit op 2,5 tot 3,75 kg hooi per dag voor je shet. Voor het mooie zou ik zo'n 3,5 kg per dag aanhouden als hij nu niet te dik is.
Eef_Bam schreef:Prosecco: een shet heeft ook wel een iets andere stofwisseling dan een mini. Een shet zal zo'n baal onbeperkt voert zal hij het vast in 2/3 dagen opkrijgen, maar dan kan je hem na een half jaar ook de stal uitrollen.
Lianne: Je zal niet de enige in Nederland zijn die (gedroogd) kuilgras aan zijn paard/pony voert, maar gezond is het zeker niet. Als je toch kuilgras gaat voeren zal hij niet ineens dood neervallen, wel is de kans op hoefbevangenheid en te dik worden erg groot. Omdat er ook meer water in zit zal je dan ook iets meer moeten voeren, zo rond de 5 kg per dag. Maar probeer je vader vooral te overtuigen om hooi te kopen, een baaltje van 20 kg hooi kost zo'n 4/5 euro, als je 3,5 kg per dag wil voeren kost dat dus zo'n 20/25 euro per maand maar. Een dierenarts bij hoefbevangenheid kost een hoop meer.
Eef_Bam schreef:Prosecco: een shet heeft ook wel een iets andere stofwisseling dan een mini. Een shet zal zo'n baal onbeperkt voert zal hij het vast in 2/3 dagen opkrijgen, maar dan kan je hem na een half jaar ook de stal uitrollen.
Lianne: Je zal niet de enige in Nederland zijn die (gedroogd) kuilgras aan zijn paard/pony voert, maar gezond is het zeker niet. Als je toch kuilgras gaat voeren zal hij niet ineens dood neervallen, wel is de kans op hoefbevangenheid en te dik worden erg groot. Omdat er ook meer water in zit zal je dan ook iets meer moeten voeren, zo rond de 5 kg per dag. Maar probeer je vader vooral te overtuigen om hooi te kopen, een baaltje van 20 kg hooi kost zo'n 4/5 euro, als je 3,5 kg per dag wil voeren kost dat dus zo'n 20/25 euro per maand maar. Een dierenarts bij hoefbevangenheid kost een hoop meer.