hoogendroog schreef:Pavo nerv control is een fijn product. Wat wij hier ook nog wel eens geven is gewoon valeriaan tinctuur (flesje zuivere tinctuur o.a. te koop bij de Etos en het Kruidvat, beide van hun huismerk). Ik begin met 30 druppels in een spuitje in een schone mond, kwartiertje voor aanvang werk. Sommige paarden hebben iets meer nodig, even uittesten. Ze zijn net met de valeriaan net iets relaxter, en zodoende leren ze sneller. Wij gebruiken het een paar keer en dan is het eigenlijk niet meer nodig. Ik heb de indruk dat ze de smaak zeker niet vies vinden.
Weet jij toevallig of het komt doordat ze een goede ervaring krijgen dat het na een paar keer niet meer nodig is?
Ik heb namelijk 1x voor op wedstrijd confidence gebruikt. Merkte toen duidelijk verschil qua stress. Alleen zoek ik eigenlijk iets waardoor die ook op eigen terrein gewoon minder gestresst is. Ik vind het niet erg als hij nog wat scherp is, maar hoe wij nu door de wedstrijdring gaan en soms op eigen terrein, is gewoon niet leuk meer