Eenmaal bij mij op stal had ze moeite met de overgang van de pavo naar onderhoudsbrokken. Ze at ze wel maar in stukken en na een halve dag was nog niet alles op... Wortels at ze de eerste weken ook niet (krijgen ze standaard als ze terugkomen uit de paddock/weide), die gaan er nu wel in, maar dat is dan ook alles wat ze wil eten. Hooi was ze ook niet heel gek op, maar dat ging nog wel op.
Van snoepjes wil ze slechts 1 soort en anderen probeert ze niet eens. Ze kijkt er nauwelijks naar. Als je geluk hebt gaat er een zoete appel in

Nu zit ze midden in een groeispurt, staat achter een eind hoger en ze toont niet "rond" genoeg waardoor ik ga twijfelen of ze wel genoeg binnen krijgt. Ik zou bietenpulp/luzerne gaan bijvoeren maar ze komt er niet aan. Pulp ligt 4 dagen in de voerbak en ze vist haar andere brok er uit. Maisvlokken en voordroog idem. Ze lijkt simpelweg niks echt lekker te vinden. Gezien ze wel appels wil, wou ik appelsap onder de pulp mengen, kijken of ze dat wel wil...
Wie kent een lekkere dikmaker voor haar? Ze staat nog niet in het werk, ik wil wachten tot ze echt drie is en ze deze groeispurt voorbij is.