Paard knikt kort met hoofd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Paard knikt kort met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 17:41

Ik was net bij m'n verzorgpaard, en het was de bedoeling om buiten te gaan rijden. Toen ik haar poetste knikte ze af en toe heel kort met haar hoofd. Ik zocht er nog niet te veel achter en heb het in de gaten gehouden. Toen ik vertrok deed ze het ook af en toe, echt kleine knikjes. Ik ben na een kort stuk omgekeerd en naar huis gegaan om toch maar even te kijken wat er was. Ik heb haar overal aangeraakt maar ze reageerde nergens speciaal op. De koekjes gingen ook makkelijk binnen en ze was best ontspannen. Toch knikte ze nog af en toe kort met haar hoofd. Niet echt gericht naar haar buik bv. Ik heb de eigenaresse een berichtje gestuurd maar ze zijn op een feest dus wrs zien ze dat niet meteen. Hebben jullie een idee wat het kan zijn?

MoppieFilou

Re: Paard knikt kort met hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 18:24

Niemand? -O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:47

Headshaking syndrom?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 18:57

Dacht ik ook aan. Maar voor de rest heeft ze niets van de symptomen. Een week geleden was er nog niks aan haar te zien.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:00

Misschien last van stress van de nieuwjaarsnacht? Zou het even aankijken. Als ze verder niet ziek of gestrest oogt heb je best kans dat het morgen weer weg is.

Geloof me, HS houdt (gelukkig) wat meer in dan alleen af en toe en knikje

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 19:27

Dat zou kunnen idd! Had ik nog niet aan gedacht ;) . Bedankt! Ze schrok ook van dingen waar ze normaal zonder problemen langs loopt en ze wou liefst gewoon weer naar huis.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:29

ik denk dat het puur stress is, ook omdat je zegt dat ze van dingen schrikt waar ze normaal gewoon langs loopt. ze zal nog wel wat ontdaan zijn van vannacht :(:)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 19:38

Is eigenlijk best logisch! Ik snap niet dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Er was gelukkig niet gigantisch veel vuurwerk, dus binnen een paar daagjes zou ze weer de oude moeten zijn :) . En anders zoeken we verder.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:16

Succes!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:22

Bij mijn vorige paard Bravura begon dit ook zo. Een heel kort "ja" knikje, minimaal. Verder niks aan het paard te merken, ook niet met eten. Van alles bedacht van pollenallergie tot headshaking. Wat bleek? Slokdarmverlamming. Kan de DA alleen dmv een slikfilm constateren. Heb destijds een slikfilm laten maken omdat ze op een gegeven moment ook soms met een klein plukje hooi in de mond bleef rondlopen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 20:47

TinGu: Bedankt! :)

Bravura: We houden het in de gaten.