Dank voor alle antwoorden. Het is in ieder geval al fijn om wat andere invalshoeken te zien. Dat gaat me ook helpen als ik een kliniek ga bellen!
IngridM schreef:Mri kost rond de 1000/1200 euro. Ligt er ook aan of het staand of liggend gebeurt.
Ben je bij echt goed bekend staande klinieken geweest of bij de kleintjes "om de hoek"?
Heb hierover nog niet bij klinieken geïnformeerd, omdat ik een goede afweging wil maken of het überhaupt iets zou kunnen opleveren. De dierenarts vertelde mij dat dit rond de 3000,- zou gaan kosten, dus wel een behoorlijk flinker prijskaartje dan het bedrag dat hier genoemd wordt. Kan natuurlijk zijn dat dit een verkeerde inschatting was. Maar nog steeds blijft hierbij voor mij dus de vraag: kan het wat opleveren, behalve dan diagnostisch? Het enige dat voor mij interessant is, is dat mijn paard herstelt, niet wat de exacte oorzaak is (behalve als dit invloed heeft op de behandelwijze).
Juut schreef:Konden paarden maar praten he
Wat is er inmiddels precies op foto en echo gezet? Is kogel ingespoten? Waarom? Is er verder gekeken dan rechts achter? Bekken, s-i, cto, enz?
Kan ook een optie zijn nu eens thermografie in te zetten. Nee, geeft geen diagnose, maar geeft wel aan in welke regio blokkades zit, en waar dus gezocht moet worden.
Als hij zou kunnen praten om aan te geven waar het knelpunt zat, zou dat inderdaad een hoop schelen... Alleen rechtsachter de kogel en de rest van het onderbeen. Hij is ingespoten met een verdovingsmiddel in de kogel, waarop hij verbeterde. Daarom hebben ze even gedacht aan een ontsteking in de kogel. Het inspuiten van een ontstekingsremmer heeft echter niets opgeleverd, wat wel had gemoeten als er werkelijk een ontsteking had gezeten. Heb jij ervaring met thermografie? Is dat iets dat bij een kliniek gedaan kan worden?
poown schreef:Is er hoger ook gekeken? Dus foto’s van sprong of knie?
Zie hierboven. Alleen onderbeen. Door de dikke kogel en de verbetering na uitverdoven is er vanuit gegaan dat het daar zat.
Monique schreef:Ik heb je ook een PB gestuurd.
Ik krijg de indruk dat je paard niet kreupel is door de bult maar meer doordat hij zijn lichaam vanwege die bult heeft overgecompenseerd. Mogelijk is er eerst een kreupelheid aan de bult geweest maar hij is daardoor zijn lichaam anders gaan gebruiken en nu is de bult niet de boosdoener maar wel zijn spieren/rug enz.
Dank, ik ga je PB zometeen ook lezen en beantwoorden. Dat zou inderdaad kunnen. Zou dan een fysio of chiropractor een optie zijn?
Sizzle schreef:Is hij ook al uitverdoofd geweest?
Zit het niet gewoon hoger of lager?
Jep, dus inderdaad uitverdoofd geweest met verbetering bij verdoving van de kogel.