Duur van een schiefel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DanteIsovlaS

Duur van een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 18:18

Hallo,
Ik maak me zorgen! Mijn paard heeft op korte tijd 3 nieuwe schiefels. Ik had de dierenarts laten komen toen ik de 1ste verdikking aan het re-been voelde en die vertelde dat er niks aan de hand was. Zat niet op een verkeerde plaats en hij liep prima. Enkele maanden later ben ik van stal veranderd en plots liep hij links voor niet helemaal zuiver. Direct de da gebeld en die voelde dat er een beginnende schiefel aan het groeien was -> een hoop medicatie opgestart (capsules met dezelfde werking als cortisone alleen niet de vervelende bijwerkingen afwisselend met Butagran. Daarbij enkel 2x/dag 20min stappen en verder rust. Na 3 weken komt de da terug -> schiefel links voor nog steeds niet ingekapseld en ook rechts opnieuw een nieuwe schiefel. Opnieuw medicatie opstarten (voor 14dagen) en 2x/dag stappen. Hij zou dan 5 weken na het maken van de 1ste foto's opnieuw langskomen, vandaag dus. Dus vandaag komt de da terug na 8 weken sukkelen met de schiefels. Hij maakt foto's -> rechter been is mooi genezen, links voor, het been waar hij niet zuiver op liep is nog steeds niet genezen. Die schiefel is nog steeds niet genoeg ingekapseld. Nu opnieuw 5 weken rust, geen medicatie meer. Enkel stappen aan de hand 2x/dag. Daarna zou hij terug komen en opnieuw foto's maken. Hij vertelde dat wanneer het dan niet beter was op de foto, we dan rustig terug moesten beginnen omdat het bot dan zoiets had van 'het blijft zo en geneest niet verder'. Zijn er nog mensen bij wie dit zo lang heeft geduurd, is dit normaal? Het maakt me niet uit hoelang het duurt maar ik wil wel dat hij beter wordt. Graag jullie ervaringen omtrent de geneesduur, dankjewel!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Duur van een schiefel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 18:56

Slotje wegens dubbeltopic.