Bulten onder buik

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Naath86

Bulten onder buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 21:35

Twee weken geleden begon het eigenlijk. Ik was mijn pony aan het scheren en het viel me op dat ze een wat dikke uier had, vooral rechts. Niet teveel aandacht aan geschonken eigenlijk verder maar twee dagen later wilde ik rijden en vond ik haar niet lekker lopen. Maakte de rug erg bol en maakte af en toe een bokje, dacht eigenlijk dat het wat frissigheid was dus ook nu weer niet te veel aandacht aan geschonken. Verder niet kreupel ofzo. Vanwege de sneeuw etc anderhalve week niet gereden en toen ik er weer opstapte, zelfde probleem eigenlijk. Weer rug bol en linksachter wilde ze wat bokken. Zadel nagekeken, lijkt goed te liggen. Verder ook niet kreupel ofzo, maar wat me opviel was dat haar uier nog steeds wat dikker was en ze heeft dikke vochtbulten onder haar buik, onder andere vlakbij de singel aan de rechterkant, maar linksachter bij haar flanken ook twee dikke bulten. Als je er op drukt, reageert ze er ook heel fel op, dus dit is duidelijk de boosdoener.

Dinsdag dus naar de dierenarts geweest en die dacht aan bloedarmoede of te weinig eiwitten in het bloed waardoor haar bloedvaten niet goed zouden functioneren. Er is toen bloed afgenomen en vandaag de uitslag gehad, maar niks verdachts gevonden. Ene kant positief, andere kant lastig.. Want ja, wat zorgt er nu voor het oedeem..

Blijft dus nog een beetje een raadsel. Morgen heb ik weer overleg met de dierenarts, maar ben gewoon even benieuwd naar andere meningen.

Gaat overigens om een 21-jarige merrie, nooit drachtig geweest en verder nog topfit. Ze eet goed, drinkt goed, oogt verder niet ziek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Creekman's Chica met mijn superpony tussen de paarden!!
>> B +11 !! >> L1 +10!! >> L2 +26!! >> M1 +15!! >> M2 +13 !! Z1 +1!!! Endurance >> + 12! >> 91 goedgekeurde kilometers!

[ITP] Mijn knappe pony als fotomodel!
Mam, ik mis je..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie