Maar kan ook in een emmer met water zodat hij het kan drinken maar geef ze wel altijd de keuze tussen normaal water en zout want ze kunnen anders snel te veel krijgen
Dankjewel voor de opties. Ik dacht misschien heeft iemand ze opgelost en weer tot 1 grote zout steen gemaakt maar helaas haha
Koper
Geplaatst: 24-12-17 00:12
Kuggur schreef:
mrie schreef:
Nou dan doe jij dat toch niet... Boeien
Teentjes, teentjes...
Nee, knoflookteentjes zijn niet goed voor een paard. Dat kun je ze beter niet geven Kuggur.
Het is wel belangrijk om een paard zout te geven. Veel paarden krijgen te veel kalium binnen en te weinig natrium en chloride. Tegenovergestelde als bij mensen. Dus de restjes liksteen crushen en over het voer doen vind ik eigenlijk wel een heel slim idee.
Billy
Geplaatst: 24-12-17 09:27
miesnaom schreef:
Dankjewel voor de opties. Ik dacht misschien heeft iemand ze opgelost en weer tot 1 grote zout steen gemaakt maar helaas haha
Theoretisch zou dat moeten kunnen maar denk dat het dan erg lang duurt voor het weer een steen is
Wat ik aan tutorials tegen kwam om zelf deze dingen te maken is dat ze er naast zout ook andere ingredienten in doen, waarschijnlijk is dat hetgene wat ze stevig maakt en niet enkel het zout. Misschien is het de moeite om daar eens naar te googlen, salt lick tutorials.
Mmm Jaa klopt dat dacht ik ook vandaar dat ik dacht misschien heeft iemand het uitgeprobeerd voordat ik van alles ga doen en t mislukt alsnog xd Dankje voor de tip ga ik even naar kijken!