Stijf paard

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

VantLis

Stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 15:31

Mijn pony heeft afgelopen zomer zijn benen erg verband(door de zon).
2.5 maand stil gestaan en daarna weer gaan oppakken. Na het oppakken en na wat meer bespiering het zadel laten checken en de fysio erbij gehad en nogmaals het zadel laten checken omdat hij erg stijf is in ze lijf.Het lijkt alsof hij een plank in zijn nek heeft zo loopt hij met zijn nek. Ook is hij wat sloom.
Het is zowel onder het zadel als aan de longe.Kwa bespiering is er niks meer van hem over.
Heeft iemand raad? De dierenarts bellen ga ik morgen zoinzo even doen.

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:13

Wat voer je op het moment? Zowel merk als exacte soort als hoeveelheid (en indien meerdere malen per dag, hoeveel per keer).

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

VantLis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 16:22

3x daags 6 kilo hooi op advies dierenarts (is een dpony)
En havens gastro + halve kilo 3x daags en havens brix 1 blok per dag.

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Re: Stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:37

Dus in totaal 18kg hooi, 1.5kg gastro+ en 1 havens brix per dag? En dan gewogen 1.5kg gastro+ of 1.5 voerschep?

Hoort het dier zo'n 400-450kg te wegen? En is hij snel te dun of te dik?

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:41

Door het verbranden van de huid kunnen zenuwuiteinden zijn beschadigd. Het gevoel van het dier bij beweging kan zijn veranderd. Dat kan blijvend anders voelen.
Geeft je paard reactie op aanraking? Is het looppatroon veranderd?

We don't see the world as it is;
we see the world as -we think- we are.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:56

Hoe zit het met de standaard dingen als ontwormen, tandarts / hoefsmid en buiten lopen / stalmanagement? En heb je hem eerder een winter meegemaakt en was het toen goed? Waarom krijgt hij gastro?
Zou als eerste bloedonderzoek doen op verzuring / tying up, als dat het niet is en bovenstaande is gewoon goed, dan osteopaat erbij en ism osteo met grondwerk weer wat proberen in conditie en soepel te krijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie