trigeminale zenuw - headshaken

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dorothea

trigeminale zenuw - headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-17 21:28

Mijn paard heeft sinds een aantal weken last van het zgn headshaken. Ik heb me drie slagen in de rondte gelezen (Google, zegen of vloek?) en kom heel veel tegen over de trigeminale zenuw. Hoe kan je uitsluiten dat deze zenuw het probleem veroorzaakt? En valt het op te lossen wanneer deze zenuw wél de oorzaak lijkt te zijn?

www.wereldasielen.nl kijk hier eens op voordat je naar het zonnige Zuiden vertrekt....zomercampagnes>vakantietips
En dan ineens is ze er niet meer: de liefste hond van de wereld. Zsa Zsa, rust zacht in de grote hondenhemel. Ik mis je...
Je spreekt vloeiend Frans en je wilt wat bijverdienen op free-lance basis? PB me voor meer info!

kleinvosje
Blogger

Re: trigeminale zenuw - headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:52

Ik kan je geen antwoord geven op je vragen. Wel iets anders om uit te laten sluiten: oormijt. Daar kunnen paarden ook flink van aan het shaken raken.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:14

Ook ik kan geen antwoord geven op je vraag. Maar ik kan je wel aanraden een goede cranio sacraaltherapeut te zoeken. Die kunnen wat met headshaken, ook als het om de zenuwen gaat..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 06:59

[MD] [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic
Dit is het topic op bokt van ervaringsdeskundigen.
Headshaken kan diverse oorzaken hebben. Van allergie tot irritatie van de neuszenuw.
Het is echt een puzzel om de oorzaak te vinden en dan de passende behandeling om jouw paard verlichting te geven.
Bij mijn paard bleek het geen allergie te zijn, maar druk op de neuszenuw. Behandeling met craniosacraal therapie heeft haar er van af geholpen. Maar dat is echt per paard verschillend.

Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen
Aladdin, L dressuur mennen, M vaardigheid mennen, L2 dressuur

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie