Vorige week is de hemel een beetje op mijn hoofd gevallen. Mijn pony heeft aan beide voorbenen redelijk ernstige verbening van het hoefkraakbeen. Hij liep, vooral na springen, af en toe kreupel. Op rechte lijnen liep hij niet onregelmatig, dit was soms wel te zien in bochten en natuurlijk kleine voltes.
Ik vind het moeilijk om mij een beeld te vormen van zijn toekomst en ik hoop nog wat extra ervaringen te vinden. Ik vond al een aantal topics maar die zijn al redelijk verouderd.
Ik zou graag wat meer inzicht krijgen in wat jullie doen met jullie paard, of ze supplementen krijgen etc.
Met Shadow stap ik nu enkel maar, hij moet ook afvallen, dus ik probeer hem minstens een uur per dag te laten bewegen. Dit is nu in de vorm van rechtrichten aan de hand in stap, en dan nog even erop rondstappen.
Gisteren liep hij in stap zo heerlijk los, hij zit ook nog vol energie, ik vind het zo zonde.

Vorig weekend zijn we ook eens een stapwandeling gaan maken onder het zadel, hij had zoveel energie en zin om te draven en te galopperen, dit weekend ga ik weer, en ik twijfel heel hard of ik hem gewoon niet moet laten "gaan" als hij het zelf wilt.
Dus, als iemand soortgelijke ervaringen en tips heeft, shoot.