Mijn paard is helaas een half jaar geleden getroffen door een tussenpeesblessure, wat na een half jaar verergerd bleek te zijn(dit heeft de dierenarts geconstateerd ongeveer 3 weken geleden). Winner heeft een gat in zijn tussenpees. Ook is zijn schenkel verdikt aan de binnenkant(dit was een half jaar geleden ook al zo, aan de buitenkant was toen niks te zien). Inmiddels is zijn been van buiten ook flink aangedikt. Mijn dierenarts heeft me gezegd dat de kans dat hij geneest steeds kleiner word. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat ik alles uit de kast wil trekken voor mijn beste maatje. Ik ga niet bij de pakken neerzitten en ga op zoek naar oplossingen. Hierdoor kwam ik bij het laseren. De osteopaat die aan het begin van Winners blessure hem heeft behandeld, doet ook aan laseren met de High Power Laser(klasse 4). Nu vroeg ik mij af, wie heeft nog meer ervaring met laseren(evt. bij een gat in de tussenpees)?
Momenteel zoek ik dus alleen naar ervaringen. Bij Winner is het een kwestie van pech van het exterieur. Hij staat zo op zijn achterbenen dat er extra druk komt op zijn pezen en banden. Mocht dit baten bij het effect van het laseren, dan hoor ik het graag. Helaas is bij hem niet veel mogelijk volgens de dierenarts. Ik heb al stilgestaan bij veel verschillende dingen zoals compressiekousen, ice vibes, een operatie, zelfs bij blisteren.(en dit blijkt allemaal niet te helpen bij hem volgens da) Ik smeer zijn been nu met goedkeuring van de dierenarts in met paardenbalsem. Dit bevordert de bloedcirculatie.

(op de foto is de stand van zijn benen te zien en de verdikking rechts wellicht ook)
Ik duim elke dag weer dat hij er beter bij staat. Ik heb het idee dat hij wel ietsje beter word maar voor het echte resultaat wacht ik de februari scan af..