suffie schreef:Poeh, ik vind het nogal een overgang van grotendeels stal naar 24/7 buiten. Het zal mij niets verbazen dat ze het echt koud heeft, omdat ze onvoldoende wintervacht heeft. Ze stond op stal dan wel zonder deken, maar op stal staat ze altijd uit de wind en regen, dat is niet te vergelijken met buiten. Daarnaast is ze natuurlijk al wat ouder en moet nu ook werken voor haar eten, waar ze het eerder rustig kon opeten in haar eigen stalletje. Dat zorgt voor stress. Ik vind de overgang in deze tijd van het jaar van stal naar weide niet echt bevorderlijk voor een ouder paard. Zou haar dan ook zeker ondersteunen met een deken (geen regendeken, want die legt de haren plat en zorgt dat ze het nog kouder krijgt) en haar apart gaan bijvoeren, totdat ze gewend is aan haar plekje en kuddegenoten.
Ik ben het met je eens dat het behoorlijk een verandering is voor het tijd van het jaar, maar op haar oude stal was het gewoon weg geen doen meer. Ze kon daar maar max een uur naar buiten en aangezien er lichte artrose is vastgesteld bij haar is voldoende beweging echt heel belangrijk. Ze kwam super stijf uit stal en was daar niet gelukkig meer. Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt toen er eindelijk plek was in de randstand in een 24/7 buitenplekje dat ik haar gelijk heb verhuisd. Niet ideaal natuurlijk, dat ben ik met je eens. Maar bedankt voor de tips! Ik voer haar nu summer pavo fit bij en wat muesli, aangezien ze ook wat aan de zware kant is. Zij heeft nu een gevoerde uitdoor deken op 50 grams, dit hebben zij mij geadviseerd bij de winkel.