Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:Ik ben zeer tevreden over de wiesen fasern van marstall. De mijne is 42 haat het als haar voer nat is en gaat bevangen van compact gras. Nu zou ze cg ook niet meer weg krijgen. De wf is heel mooi fijn
Jemawi schreef:Ik voer al ruim 5 jaar naar volle tevredenheid Hartog Grasmix aan mijn (inmiddels) 37 jarige pony met ziekte van Cushing (PPID).
Helaas heeft Hartog iets aangepast en kreeg ik half november mijn nieuwe voorraad met nieuwe verpakking. Mijn pony krijgt het nu minder goed weg. Het zit enorm stijf in elkaar geperst (ik heb er dus ook nog meer werk van) en de samenstelling lijkt groffer dan het was. Eerder had ik altijd mooi fijn, zacht en kort spul.
Ze eet nu dus minder goed en laat best wat liggen.
Tevens scheurt de verpakking nu heel snel open, wat echt waardeloos is. Ik bestel op maandbasis altijd 8 pakken maar houd die liever gewoon dicht.
Zijn er alternatieven waar ik makkelijk aan kan komen? Dat wil zeggen, iets wat bezorgd kan worden en wat betaalbaar is (ik betaal nu 11,50 de zak).
Kendra schreef:Is hier iemand die de Mix van Havens voert?
Mooi voer, maar vrees dat ze het niet eten omdat er helemaal geen melasse in zit.
RianneH schreef:Ik voer het ook en het strakker geperst is viel me ook op. Ik vind het zelf niet harder en nog altijd een stuk zachter aanvoelen dan de lucerne.
Stalgenoot voert Fibra misschien daar eens naar kijken? Voelt ook fijn aan, geen idee wat de prijs doet..
Marije_jiplover schreef:Ik voer niet de grasmix maar de compact gras aan mijn oudje.
Die bestel ik per hele pallet (56 balen van 20 kg) tegelijk en heb nu ook een iets grovere partij dan de voorgaande 2 partijen.
Dat zit m idd in het maaistadium van het gras.
Jemawi schreef:Marije_jiplover schreef:Ik voer niet de grasmix maar de compact gras aan mijn oudje.
Die bestel ik per hele pallet (56 balen van 20 kg) tegelijk en heb nu ook een iets grovere partij dan de voorgaande 2 partijen.
Dat zit m idd in het maaistadium van het gras.
Compact gras heb ik het begin geprobeerd, maar wat een drama om dat uitelkaar te krijgen zeg! Dat is nog veel stijver geperst naar mijn idee. Geen last van nu?
Anders wil ik daar ook nog weleens naar kijken.