Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:12

Traceda wat ziet het been er goed uit!

Ik krijg nog steeds vaak berichtjes (privé) of Ravèl nog steeds van haar vasculitis af is. En JA ze is ondanks de zon er écht van af *\o/*
Laatst dacht ik een plekje te zien, maar gelukkig was het een wondje doordat ze zichzelf had aangetikt (ja je blijft altijd die benen checken :+ )

Oja en ze staat al heel lang zonder sokken sinds ze beter is, zelfs in de zon. Zo dankbaar dat er een arts als Knottenbelt bestaat en uiteraard de goede hulp die ik kreeg van Horseware :)

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:07

Tessebes, wat vreselijk naar zeg. Heel veel succes morgen in Utrecht, hopelijk kunnen ze daar iets voor jullie betekenen!

Tancreda, dat ziet er goed uit zeg, fijn!

En Panache: goede berichten, dat geeft toch hoop voor de toekomst!

Bij mijn merrie slaat de prednison goed aan gelukkig. Dunne benen, maar nu nog wel pijnlijk. Ik heb de korsten met msm-zalf ingesmeerd in de hoop dat ze zachter worden, en zowaar: vandaag kwamen er al wat stukjes los. Ze staat nog even zonder beschermers buiten, want dat is echt te pijnlijk nu. Gelukkig weinig zon deze dagen. We houden vol.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 20:26

Pluisje ik ga er deze week mee aan de slag! Ben benieuwd wat er uit je onderzoek komt en of je veel hetzelfde beeld gaat krijgen.

Panache, zo onwijs fijn dat ze er helemaal van af is uiteindelijk!! Hopelijk blijft dat zo!!! Echt heel.fijn!

Ik hoop dat wij dat ook mogen. Maar vind het spannend omdat mijne natuurlijk niet op die manier is behandeld en ik toch bang ben dat er nog iets in het been zit.... stiekem bouw ik voorzichtig af met beschermers maar dat is dan voor aantal uur en niet als het vol zonnig is. Ben benieuwd.

Fijn dat de predniSon aanslaat Rebelletje! Ik duim voor je. Ik geef mijn merrie overigens ok msm Door het voer. Dat zou ook positief werken.

Tessebes, sterkte morgen. Ik duim voor je!!

Als iemand nog sokken nodig heeft ik wil morgen een mail sturen om Whinny's te bestellen. Kan eventueel met mij mee bestellen (zit in zuidholland).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:37

Bedankt allemaal, bij Xaar speelt er uiteraard meer dan de huid, het is nogal complex en ik hoop dat ze in Utrecht een wat duidelijker beeld kunnen geven.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:24

Tessebes, als je wil wil ik wel met je meedenken. Ik ben MLD therapeut en kijk vanuit een andere invalshoek dan een dierenarts. De meeste dierenartsen zijn niet bekend met lymfe en hoe vaak het lymfesysteem betrokken is bij ziekte, evenals verkeerde voeding overigens.

Ontstekingen kunnen er komen doordat de weerstand niet op orde is. Van binnenuit kun je hieraan werken met voeding en van buiten door de huid te ondersteunen en daar het leefklimaat ongunstig maken voor bacterien.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 10:13

Tessebes hoe is het nu? Hopelijk kunnen ze daar wat voor jullie doen!!

Ik heb mijn vos eergisteren een dagje zonder beschermer gelaten.... ik dacht dat het zou blijven regenen en bewolkt zou zijn, maar toen werd het om 11 uur al zonnig.... Zat nogal onrustig op werk :o Dus nu even spannend wat het been de komende dagen gaat doen. Gisteren was er gelukkig nog niets aan de hand *klopt af*. Uiteraard nu wel met beschermers weer :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:57

Helaas blijkt het niet alleen een immuunziekte in de huid te zijn, maar ook elders in het lichaam. We gaan morgen aan de slag met een medicijn voor mensen, kijken of ze daar nog van opknapt.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:28

Waardeloos zeg, hopen dat dat aanslaat, heel veel sterkte voor jullie!

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:37

Ooooh Tessebes, wat naar! Ik hoop dat jullie toch een goede behandeling vinden waarmee het snel verbetert.

Herkenbaar Tancreda, ik zit me soms ook helemaal op te vreten als er opeens wél zon is. Wat kun je daar onrustig van worden. Hopelijk hebben die paar uurtjes zon niet teveel gedaan met het been.

Hier gaat het nog goed op de prednisolon. Dametje heeft dunne benen en ik verwacht dat ik vandaag zo’n beetje de laatste korsten kan afwassen. Ze loopt ook weer met de beschermers nu de pijn grotendeels weer weg is. Gelukkig maar, want de komende dagen is er volop zon. Ik merk wel dat de prednisolon invloed heeft op haar humeur. Ze is wat chagrijnig. Gelukkig werd ze gisteren wel weer heel blij van een relaxed bosritje (met factor 50 op de benen)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:03

Wat voor beschermers gebruik jij rebelletje?
Xaar werd ook kribbig van rapidexon, knarsetanden, niks was goed. Echt niet gezellig.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:22

Zijn de zonbeschermers van Rambo niet geschikt of die nieuwe die ze bij de horsefitshop hebben?

Alle andere beschermers lijken me zo warm en broeierig met zonnig weer.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:59

Het paard wat ik had met vasculitis is helaas ingeslapen, vandaag ik ben gestopt met reageren en ik nu ontstip. Het zien van dit topic doet me te veel denken aan haar... heel veel sterkte allemaal met jullie paarden! Ik heb nog 4 beschermers over van le mieux voor de zon van haar, als iemand intresse heeft!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:39

Ach nee, wat naar, heel veel sterkte...
Was vasculitis de reden van het inslapen?

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 09:27

Tessebes schreef:
Helaas blijkt het niet alleen een immuunziekte in de huid te zijn, maar ook elders in het lichaam. We gaan morgen aan de slag met een medicijn voor mensen, kijken of ze daar nog van opknapt.


Heel veel sterkte, ik hoop dat ze daar van opknapt... Wanneer weten ze of dat medicijn wel goed aanslaat?

@ Rebelletje, fijn dat je wel verbetering ziet. Prednison is ook troep, kan best dat ze daar zich wat minder fijn van voelt. Staan ze ook op gras? Dat zou ik eng vinden....

Ik heb outdoor boots van Lemieux, heel fijn, maar nu te warm. Helaas heeft ze de Whinnys dusdanig kapot gemaakt. Ik probeer nu de cashels, maar die zijn wat lastiger aan doen voor anderen en net te kort eigenlijk.

Ze heeft pas een zeer zonnige dag zonder gestaan (oeps), maar tot dusver geen reactie (klopt af). Al heb ik er vannacht wel over gedroomd dat het hele been weer open lag -O-

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 09:28

LisaaSophie schreef:
Het paard wat ik had met vasculitis is helaas ingeslapen, vandaag ik ben gestopt met reageren en ik nu ontstip. Het zien van dit topic doet me te veel denken aan haar... heel veel sterkte allemaal met jullie paarden! Ik heb nog 4 beschermers over van le mieux voor de zon van haar, als iemand intresse heeft!


Wat verdrietig zeg, heel veel sterkte :(:) Was Vasculitis de reden van inslapen?

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:52

LisaaSophie, wat vreselijk, sterkte met het enorme verlies...

Ik heb de Horseware beschermers, maar daar heb ik die harde strip uitgehaald. Ze zijn wel ongeveer op nu. Vallen gaten in door slijtage. Vandaag voor het eerst die van horsefitshop geprobeerd. Die hebben geen harde strip, wel een mooie pasvorm. Ze zakten helaas wel iets af, maar hingen niet slap in de koot in ieder geval. Beetje jammer dat ze wit zijn, dat zal niet lang meer duren met dat varkentje van me vrees ik. Ze lijken wel iets koeler dan de Horsewares, iets andere stof.

Tancreda, paard staat nu op een kale wei, alleen wat sprietjes. Maar volgende week gaan ze de verse wei op hoorde ik vandaag. Zal morgen de stalbaas vragen om de mijne toch maar op een kaal stuk te zetten. Raadde mijn dierenarts ook al aan. Voor de zekerheid ga ik vanaf maandag de prednisolon afbouwen, eerst maar eens van vier naar drie schepjes per dag.

Vandaag flink wat vieze korsten weg kunnen halen, en daar zit dichte, roze huid onder. Smeer het na het wassen steeds in met Msm-zalf, en daarmee kan ik ook nog wat losmasseren. Merrie staat het inmiddels weer wat beter toe, dus de pijn neemt duidelijk af. Benen zijn nog altijd mooi dun! Ik zal haar na afloop van de kuur maar eens een kuurtje geven voor de lever. Iemand tips voor iets dat écht werkt?

Hoe gaat het bij de anderen in deze zonnige tijd?

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 07:10

Qua supplementen en kruiden weet ik het niet en vind ik het ook lastig. Heb mijne op lysine, brandnetel en kleefkruid gezet. En ga ik volgende week een stop voor inlassen. Ff niets, maar vind ik toch ook weer spannend.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:39

Ik geef om de zoveel tijd de detox en livercomp van phytonics.
Daarnaast wanneer dat nodig is specifiek voor hem samengestelde druppels van Den hoek.

Verder zuiver voer zonder suikers en zonder lucerne.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 22:41

Dr andere been loopt op met warmte, maar dat doen ze helaas alle 4 nu. Linksachrer waar het zat blijft het dunst me deze dagen onder de sok.

Nu zag ik wel dat ze rechts weer een wondje had en dikker was. Fingers crossed dat het alleen een wondje is. Was een grote harde korst met echt een snee / bloed eronder en niet heel pijnlijk. Dus denk een aantik wondje, maar blijft spannend.

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:01

Tancreda4 schreef:
Dr andere been loopt op met warmte, maar dat doen ze helaas alle 4 nu. Linksachrer waar het zat blijft het dunst me deze dagen onder de sok.

Nu zag ik wel dat ze rechts weer een wondje had en dikker was. Fingers crossed dat het alleen een wondje is. Was een grote harde korst met echt een snee / bloed eronder en niet heel pijnlijk. Dus denk een aantik wondje, maar blijft spannend.

Oh herkenbaar, dat had Ravèl dus ook, waardoor ik gelijk een paniekmomenttje kreeg. Ik ga duimen dat jouw paard ook een tikwond heeft.

Die benen controleren gaat nooit meer over :') ...

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:05

LisaaSophie schreef:
Het paard wat ik had met vasculitis is helaas ingeslapen, vandaag ik ben gestopt met reageren en ik nu ontstip. Het zien van dit topic doet me te veel denken aan haar... heel veel sterkte allemaal met jullie paarden! Ik heb nog 4 beschermers over van le mieux voor de zon van haar, als iemand intresse heeft!

och nee toch, niet door de vasculitis hoop ik?

Sterkte!

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:44

panache schreef:
LisaaSophie schreef:
Het paard wat ik had met vasculitis is helaas ingeslapen, vandaag ik ben gestopt met reageren en ik nu ontstip. Het zien van dit topic doet me te veel denken aan haar... heel veel sterkte allemaal met jullie paarden! Ik heb nog 4 beschermers over van le mieux voor de zon van haar, als iemand intresse heeft!

och nee toch, niet door de vasculitis hoop ik?

Sterkte!



Dankjewel... het heeft denk ik meegespeeld... haar pees aan dat been was ook helemaal kapot. Toen ging die achteruit en nog een vasculitis aan dat been. De pijn was voor haar te erg geworden aan dat been en de peesblessure zou nooit goed worden en hele kleine kans op iig pijnvrij. Ook nog is vasculitis op dat been maakte het nog een beetje extra pijnlijk. Anders had ik die minuscule kans nog wel willen proberen, maar dat zou een heel lang traject worden met veel pijn door de vasculitis erbij. We hebben alles geprobeerd maar het mocht niet zo zijn....

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:15

Heel veel sterkte LisaaSophie!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:56

Sterkte!

Hier nu weer een ander probleem, net een dag op vakantie en allergische reactie op muggensteken...
Twee jaar geleden had hij dat op dazensteken en daarna kreeg hij weer hele erge plekken aan alle 4 zijn benen, hoop nu heel erg dat dat zich niet gaat herhalen...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 06:48

Mijn lieve Xaar heeft het niet gered. Er moet veel meer mis zijn geweest in het lichaam, want het liet zich niet controleren. Het been zag er overigens wel beter uit, maar door een enorme terugval in de hoefbevangenheid, dat het oedeem onder de buik weer terug kwam en ze bijna niet meer wilde eten, deed ons beseffen dat het genoeg was geweest.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met jullie paarden en ik hoop dat mijn nachtmerrie jullie bespaard blijft.