Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:44

@mirgino; ik denk eerder aan iets besmettelijks zoals schimmel aangezien 2 paarden het hebben. Is er een afschrapsel genomen?

Als het zo nat is, kun je ze beter even binnen houden om de huid de kans te geven te herstellen.

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:13

Horseware schreef:
Ik heb met mijn paard ook het hele holistische traject doorlopen met bioresonantie en lecher antenne. De hoofdpunten die er uit kwamen waren zijn lever en immuunsysteem. Hij is behandeld met druppels totdat alles weer goed zou zijn. Ik was ruim 500 euro kwijt en de vasculitis is er alleen maar erger van geworden.


Ik ben ermee naar Den Hoek geweest voor een zelfde soort behandeling, het is er tijdelijk helemaal van weg gegaan maar daarna helaas weer terug gekomen.
Wel is zijn algehele weerstand verbeterd na die behandelingen en zijn ze nog druk zoekende wat ze er mogelijk nog meer aan kunnen doen.
Daarvoor had hij op de prednison gestaan en daar werd hij ook zeker niet beter van.
Lijft lastig om een goede oplossing te vinden...

Op dit moment heb ik het gelukkig weer tot minimaal gekregen, een paar weken geleden weer behandeld door een arts van Den Hoek en nog steeds skin relief aan het smeren.

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 11:19

Ik ben voor andere dingen bij Den hoek geweest, weerstand en longen, maar kon de behandeling daar niet goed doorzetten omdat er weer antibiotica bij moest komen kijken (waar de toen behandelde arts het niet mee eens was overigens. Terwijl ze koorts en mega gekeken snot had). Haar weerstand probeer ik wel met wat toen is aangegeven te verbeteren maar momenteel aan het dweilen met de kraan open heb ik het gevoel.

Ze eet nu ook even slecht. Ik hoop dat het een na eb van Oudjaarsdag stress is en niet weer wat anders.

Ik vind het ook lastig te bepalen welke weg je in moet gaan. Ben zowel alternatief en regulier vaker tegen muren aangelopen betreft haar luchtwegen. Dat ik daardoor ook lastig vind keuzes te maken. Iedereen zegt ook weer anders en weer andere ervaringen.

Maar wel blijven delen want ondanks dat dat keuzes lastiger maakt kan dat ook wat meer inzicht en mogelijkheden geven!

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:33

Ik vind het ook lastig om daar keuzes in te maken hoor, maar het stond mij tegen om een jong paard zo lang prednison te moeten geven en verder dan dat kwam ik regulier niet.
Daarnaast merkte ik dat zijn algehele weerstand lager en lager werd, constant moe, futloos, geen werklust, snel hoesten, huidontstekingen op zijn hoofd op de plekken van zijn halster en hoofdstel, etc
Ik werd er zelf helemaal moedeloos van, ik bleef maar zoeken en dingen bedenken, voer uitfilteren, smeersels proberen...

Op een gegeven moment moet je dan wat.
En het is er inderdaad ook niet helemaal van weg gegaan, maar ik merk wel dat hij verder beter in zijn vel is komen te zitten.
Hij is minder snel moe, de huidontstekingen op zijn hoofd zijn nu weg, en hij heeft zowaar (afkloppen) deze winter nog niet gehoest...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:50

Tessebes schreef:
@mirgino; ik denk eerder aan iets besmettelijks zoals schimmel aangezien 2 paarden het hebben. Is er een afschrapsel genomen?

Als het zo nat is, kun je ze beter even binnen houden om de huid de kans te geven te herstellen.

dat was van de zomer op de wei van de 10 paarden hadden er 2 kleine korstjes in de kootholte wat ook weer verdwenen is ,andere paard heeft geen mok gehad en heeft ook geen witte voeten

mijn paard heeft het tot vorig jaar [ stond toen op andere stal ] nooit eerder gehad
vorig jaar rechts achter wat heel erg geworden was en nu dit jaar weer in okt begonnen het andere achterbeen links achter
DA krijgt nu dagelijks foto`s gestuurd en heb netvan stalgenootje foto gekregen been is dun maar hij staat al vanaf 5u vanmorgen buiten
ik ga er om 12 u heen en overleg dan met DA

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:40

Of je het alternatief zoekt is iedereen uiteraard vrij in maar de prijzen die hier genoemd worden van 300 a 400 euro per keer zijn compleet absurd..

Antibiotica an prednisolon hebben een behoorlijke impact op het lichaam. Wanneer dat gebruikt is remt het de werking van bioresonantie. Ik ben zeker niet tegen regulier, want als het nodig is is het gewoon nodig, maar beide samen gebruiken of bioresonantie een week of twee weken na een lange tijd prednisolon heeft weinig nut

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:24

Ik ben bij Den Hoek geen 300 of 400,- kwijt hoor voor een consult

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 14:39

Ja me too. Begon bij 150 en dan komen de medicijnen er nog bij

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:24

Het verbaast mij niets dat het been weer ontploft na de prednisonkuur. Ik weet niet of het verstandig is met Wapenveld of Utrecht te bellen. Wat ik begrepen heb van een andere bokker is dat Wapenveld een eigen versie gemaakt heeft van de Knottenbeltmethode ;( ... En die werkt uiteraard niet als je het echte protocol van deze arts niet volgt.
Mevrouw Sloet zal je adviseren jouw paard levenslang aan de prednison te houden of in te laten slapen (Utrecht).

Kortom, je blijft aanmodderen waarschijnlijk ;)

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:40

Tancreda4 schreef:
Ik ben voor andere dingen bij Den hoek geweest, weerstand en longen, maar kon de behandeling daar niet goed doorzetten omdat er weer antibiotica bij moest komen kijken (waar de toen behandelde arts het niet mee eens was overigens. Terwijl ze koorts en mega gekeken snot had). Haar weerstand probeer ik wel met wat toen is aangegeven te verbeteren maar momenteel aan het dweilen met de kraan open heb ik het gevoel.

Ze eet nu ook even slecht. Ik hoop dat het een na eb van Oudjaarsdag stress is en niet weer wat anders.

Ik vind het ook lastig te bepalen welke weg je in moet gaan. Ben zowel alternatief en regulier vaker tegen muren aangelopen betreft haar luchtwegen. Dat ik daardoor ook lastig vind keuzes te maken. Iedereen zegt ook weer anders en weer andere ervaringen.

Maar wel blijven delen want ondanks dat dat keuzes lastiger maakt kan dat ook wat meer inzicht en mogelijkheden geven!



Tja.. Er is een oplossing die waarschijnlijk ook voor jouw paard werkt, maar dat vergt van jou behoorlijke inspanning en zal misschien kunnen betekenen dat jouw paard verhuisd moet worden naar een stal met droge witte zandpaddocks o.i.d.

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:44

Kun je rechtstreeks in contact komen met de heer Knottebelt?

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:42

Wellicht kun je contact opnemen met: Geartsje Zandstra van paardenkliniek Wolvega. Zij heeft een paard beter gemaakt met zijn methode.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:58

Het probleem is dat Wolvega niet om de hoek ligt, Horseware woont ook te ver weg.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:33

Tsja wat is te ver? Ideaal is het niet nee, maar waar een wil is is een weg

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:13

Horseware schreef:
Tsja wat is te ver? Ideaal is het niet nee, maar waar een wil is is een weg
Inderdaad. Als je het paard wil helpen dan zou je er ook wat voor over moeten hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:28

Pardon? Alsof ik nog niks gedaan heb?!

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:42

Tessebes schreef:
Pardon? Alsof ik nog niks gedaan heb?!

Er zijn succesverhalen, maar die moet je maar willen volgen... als je nu vastloopt snap ik niet waarom dit geen optie is. Ik vind een reden als:ik kan niet elke ochtend mijn paard bandages omdoen bijv. erg zonde. Of:mijn paard kan alleen in de blubber staan. Sorry maar dan had ik mijn paard al verplaatst en even 3 maanden doorgezet.

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 21:24

Een paard verplaats je niet zomaar. Mijn merrie is dan, net als de vorige verhuizing, waarschijnlijk 6 maanden van slag... Ik kijk wel eens om mij heen voor beter, maar in deze omgeving zit 24/7 buiten er niet in op andere plekken, en dat is toch echt een must. Dan moet ze veel verder weg komen te staan maar dan kan ik niet 2x daags langs. Dan moet ik verhuizen. Maar meer, mijn baan opzeggen. Ik heb geen werk dat overal op te pakken is en zonder baan geen geld, is geen dierenarts. Dus wat dat betreft is niet alles zo makkelijk.

Daarnaast ga ik er vanuit dat je met de opmerking blubber mij bedoeld. Zoals eerder gezegd staat ze niet in de modder maar doel ik op de vele regen, wat platen en vooral de vochtige bodem (wat ontstaat als er regen valt) wat bij liggen voor een nat been zorgt (ze ligt 9 van de 10x op dat been).

Ik snap je punt, maar ik sta niet alleen met dat been tegen een muur of met zorgen. Dat maakt het zo lastig. Ik zie wat dat betreft door de bomen het bos niet meer. Aangezien haar luchtwegen nu ook nog niet top zijn en mogelijk niet voldoende zijn opgeknapt na een antibiotica kuur, zitten ook daar een hoop zorgen. Keuzes maken en stappen ondernemen, waaronder bijvoorbeeld een trailerreis van meer dan 2 uur enkele reis, ga ik dan ook niet snel durven nemen. Omdat dat een beste aanslag is op haar algehele gestel ivm de stres.

Ik snap dat horseware het voor jou is geweest en ben ook erg benieuwd naar het hoe en wat. Wat mij nog een beetje tegenhoudt is dat horseware geen dierenarts is (of hen ik dat verkeerd) waardoor ik die stap best spannend vind. Niet dat dierenartsen heilig zijn hoor...

Ik ben met verschillende dingen zowel alternatief als regulier ingeslagen en met meerdere dingen tegen een muur gelopen, omdat mijn paard altijd weer anders is dan andere of dat het toch geen zoden aan de dijk heeft gezet. Daar wordt je huiverig van.

Ik heb net een hoop Amerika ervaringen gelezen waar vooral (in topic op dat forum) gesproken wordt over een combinatie pentoxifylline en Genesis spray van virbac. Maar dat vind ik in het nederlands niet terug.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:42

Ik ben inderdaad geen dierenarts, maar heb wel alles over de behandeling geleerd onder nauwlettende begeleiding van Knottenbelt. En bij twijfel kan ik altijd contact met hem opnemen.

Pentoxifylline wordt in Nederland verkocht onder de naam Trental. Ik heb mijn paard dit 6 weken gegeven op aanraden van de afdeling dermatologie paard van de universiteit Gent. Mijn paard werd er erg afwezig van en het werkte niets.

Ook de Genesis spray heb ik gebruikt. Deze is niet verkrijgbaar in Nederland, maar mijn tante fokt quarters in Oklahoma en heeft een fles bij haar kliniek gehaald en opgestuurd naar mij. Ook dit had geen effect. Het is overigens een corticosteroïden spray.
Er bestaat in Nederland ook wel corticosteroïden spray, zoals Cortavance. Op zichzelf helpt dit echter onvoldoende.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:13

panache schreef:
Tessebes schreef:
Pardon? Alsof ik nog niks gedaan heb?!

Er zijn succesverhalen, maar die moet je maar willen volgen... als je nu vastloopt snap ik niet waarom dit geen optie is. Ik vind een reden als:ik kan niet elke ochtend mijn paard bandages omdoen bijv. erg zonde. Of:mijn paard kan alleen in de blubber staan. Sorry maar dan had ik mijn paard al verplaatst en even 3 maanden doorgezet.


Ik denk dat je té gemakkelijk oordeelt. Paard verplaatsen? Waarheen dan? In de achtertuin?
Ik ben al anderhalf jaar van alles aan het proberen en heb al de nodige tijd en geld erin geïnvesteerd. De opmerking "je moet er ook wel wat voor over hebben" is dan niet echt fair, lijkt me.

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:26

Ik moet ook zeggen dat ik dat niet heel eerlijk vind klinken, ook ik heb al heel veel gedaan, maar in sommige regio’s is een andere stalling met veel buiten gewoon heel erg lastig en heb je te roeien met de riemen die je hebt.

Ik denk dat in de eerste instantie het goed op peil hebben en houden van de weerstand heel belangrijk is en daar kun je zelf zeker aan werken.
En daarnaast doe je wat mogelijk is lijkt me, en volgens mij doen TS en tessebes al heel erg veel en heel erg hun best voor hun paarden.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:43

zal ook even up-daten...

paard had ineens een opgelopen been,en had 2x een AB injectie gehad dat werkte voor 1 week
toen weer een Ab injectie en Pretnisolon voor 14 dgn
mag er niks opsmeren ,maar elke dag proberen de losse korsten eraf te wrijven
het ziet er nu stuk rustiger uit er groeit weer haar maar....
er zitten nog dikke korsten op het pijpbeen en korsten aan de randen van de plekken
volgens mijn DA is dit mok en geen Vasculitis

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zijn foto`s van vandaag :(

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:14


Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 12:26

Horseware schreef:
Ik ben inderdaad geen dierenarts, maar heb wel alles over de behandeling geleerd onder nauwlettende begeleiding van Knottenbelt. En bij twijfel kan ik altijd contact met hem opnemen.

Pentoxifylline wordt in Nederland verkocht onder de naam Trental. Ik heb mijn paard dit 6 weken gegeven op aanraden van de afdeling dermatologie paard van de universiteit Gent. Mijn paard werd er erg afwezig van en het werkte niets.

Ook de Genesis spray heb ik gebruikt. Deze is niet verkrijgbaar in Nederland, maar mijn tante fokt quarters in Oklahoma en heeft een fles bij haar kliniek gehaald en opgestuurd naar mij. Ook dit had geen effect. Het is overigens een corticosteroïden spray.
Er bestaat in Nederland ook wel corticosteroïden spray, zoals Cortavance. Op zichzelf helpt dit echter onvoldoende.


Bedankt voor je informatie!!

Het lijkt aardig rustig *klopt heel hard af*.
Wel elke dag in de beschermers. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet gaan doen als de dagen straks weer langer worden -O- -O-

De cashels vind ik veel fijner dan die warmere paddock boots, maar het meest opgebloeide plekje valt daar net boven. Ik ga even navragen of een maat groter ook echt een stuk hoger zou kunnen komen, anders zou dat nog een optie zijn. Verder wil ik de Whinny's gaan bestellen.

Mirgino, dat zijn echt behoorlijke pittige en pijnlijke plekken.... pak je het been ook in tegen UV?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:27

Ik begrijp niet hoe de dierenarts zo stellig kan zijn, dat het geen vasculitis is. Al hoewel mijn dierenarts het ook niet herkende.

Ik heb weer het volgende probleem, drukplek door de beenbeschermer. :\