Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:18

Heb jij die rambo flyboots? Sluiten die wel tot de kroonrand?
Het is geen pus hoor, het is korstjes met wondvocht. Gelukkig was het vandaag al wat rustiger en dunner.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:21

Idd de flyboots. Heb ze alleen even snel gepast maar volgens mij komen ze wel laag. Mijn moeder heeft vandaag de verharding aan de achterkant eruit gehaald bij 1. MoRhenen uittesten. Misschien dat ze afzakken maar ik hoop van niet.

Oh lijkt zo gelig maar dat is dus wondvocht. Ziet er iig naar uit. Fijn dat het wat rustiger was vandaag.

Zal morgen ook weer even nieuwe foto's maken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:50

Ben bang dat de flyboots wel af gaan zakken zonder die versteviging er in...

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:17

Beter dan de Rambo fly boots - die vaak schuren en de kroonrand niet geheel bedekken - zijn de Cashel crusader leg guards

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:39

Die heb ik, maar die lijken zo stug, of wordt dat minder bij gebruik.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 23:44

Cashels zijn top maar net te kort voor de 'onrustigste' plek. Die zit precies op en net boven de rand van de beschermer. De rambo komt een stuk hoger.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:19

Tessebes schreef:
Die heb ik, maar die lijken zo stug, of wordt dat minder bij gebruik.


Na 2x gebruik zijn ze al veel soepeler

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 00:19

Tancreda4 schreef:
Cashels zijn top maar net te kort voor de 'onrustigste' plek. Die zit precies op en net boven de rand van de beschermer. De rambo komt een stuk hoger.


Ah dat is jammer

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:59

Ik heb die van Rambo ook, maar mijn paard trekt alles uit wat hem irriteert

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 10:40

Een ruin zeker :') mijn merrie wordt in zulke gevallen alleen heel boos en uit dat Door mijn shet aan te vallen :o

De verharding erin laten durfde ik niet, dat zie ik zo in de kootholte prikken. We gaan het zien. Heb gepoogd de equilibriums te krijgen maar Tot dusver zonder resultaat (overal out of stock).

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:04


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:16

Had ik ook naar gekeken, maar ze hebben mijn maat niet. Shires heeft trouwens ook mud boots zag ik.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:40


Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 15:03

Ja die twijfelde ik mee te bestellen! Staat wel in mijn verlanglijstje :P


Afbeelding

Zo even de plekjes vast leggen.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:16

Ik heb geen 10 pagina's doorgelezen - maar is er een kweek van de wondjes afgenomen? Mijn paard had op een bepaald moment ook korstjes op de achterbenen, waar geen pus of dergelijke uitkwam maar die wel duidelijk tussen de haren uitstaken. Mijn DA heeft onmiddelijk een kweek gedaan en daaruit kwam een aggressieve Staffylokokken infectie uit. Benen geschoren want anders blijft er teveel van de zalf ik die kreeg in de haren hangen, het bleef ook gewoon properder zo.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:13

Tancreda4 schreef:
[ [url=m/b3aOYb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit was gisteren ochtend. Elke dag een 'beatrix' enkel. Gelukkig wordt het wel snel dun na beweging. Ze staat 24/7 in paddock. Op stal zijn zulke benen overigens bekend bij haar, ze heeft snel opgelopen pootjes.

De plekjes heb ik vrijdag na kort wassen met groene leem gedaan. Gisteren idem. De plekjes leken minder rood maar wel 2 wat groter. Ik heb de neiging haar weg te knippen maar durf ik slecht ivm ook minder bescherming voor zon en nattigheid.

Wassen moet wel echt uitgebreid met een washandje en warm water, omdat de kosten lastig weg te halen zijn. Ik gebruik betadine en een verzorgende hondenshampoo die ik van de da heb gehad afwisseld van elkaar en probeer hooguit 2 a 3x in de week de korsten te wassen kijken of het rustiger wordt.
Ik zou geen korsten weghalen,want dat is het natuurlijke verband van het lichaam.Gewoon afblijven en laten opdrogen,maar het probleem nu is de nattigheid. Ik verwacht dat de klachten in voorjaar en zomer vanzelf zullen verdwijnen.
Groene leem, is het beter dat na x aantal uur te verwijdere of kun je dat zo laten zitten?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:38

Horseware schreef:
Tessebes schreef:
Had ik ook naar gekeken, maar ze hebben mijn maat niet. Shires heeft trouwens ook mud boots zag ik.


http://www.ridingwarehouse.com/Shires_A ... -SAFB.html

Hier wel en ze verzenden ook naar Nederland


Ik denk bij nader inzien dat ze maar 2 maten hebben. Dus S = cob. Wel bedankt voor het meekijken.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:10

Nee 3 maten: pony, cob en full (bij Agradi S, M en L)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:27

Ik zou daar persoonlijk mee oppassen, als het een infectie of dergelijke blijkt te zijn zal de warmte van zo'n beschermers het aleen maar erger maken..

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:07

Quebelle schreef:
Ik zou daar persoonlijk mee oppassen, als het een infectie of dergelijke blijkt te zijn zal de warmte van zo'n beschermers het aleen maar erger maken..


Deze zijn volledig ademend

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 21:24

Ok. Weer een nieuwe en vooral stomme constatering. Donderdag is ze met beschermer op stal gezet paar uurtjes en was het been enorm opgelopen. De dagen erna gebeurd dit helaas nog steeds, terwijl het been juist slonk eerst met beschermer. Nu loopt hij flink op. Vandaag hetzelfde,,dusdanig dat ik er van schrok. Been lijkt te slinken na even beschermerloos. Afgelopen dagen heeft ze verschillende beschermers aangehad, niet 1 dezelfde.

Nu ben ik bang dat ze misschien een extra blessure erbij heeft? Ondanks dat ik er weinig aan zie. Ze loopt wat stijf met dat been in begin maar dat kan goed met vocht. Waarom ik hier ook bang voor ben is omdat het oplopen vooral in gedeelte onder de kogel (dus bij kootholte) is en daarboven. Maar de meest actieve plek van de korsten zit een heel stuk naar boven. Mini plekje in de koot lijkt nog een wondje maar kan ook natuurlijk ellende zijn, en dan is het zwellen daar wel weer logisch.

Pfff zo lastig!

Plekje in koot heb ik geen foto/filmpje.
Afbeelding
Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:30

Is er ondertussen al een kweek van de wonden gemaakt?

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 22:21

Bedoel je dan een swab of een biopt? Dat laatste vind ik spannend omdat het nu aardig rustig is (lijkt). Swab nog niet gedaan.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:32

Een swab/kweek is het eerste wat mijn DA deed toen mijn paard zo'n korsten op zijn benen had. Ik zou het zeker overwegen aangezien dit nu al zo'n tijd aanmodderd en er weinig verbetering in komt. Bij mijn paard bleek het uiteindelijk een stafylokokken infectie te zijn, en na het scheren van de benen en behandelen met een zalf is dat heel snel overgegaan.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 23:02

Voor scheren ben ik nu wel wat panisch. Want als ik er omheen weg haal ontploft het. De eerste keer tot zo goed als einschuss en had later ook een stukje iets weggeknipt onder het motto met knippen kan ik er beter bij maar irriteert de huis niet, vlamde het ook op. Maar ga mijn DA van de week over vervolg stappen spreken