Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:47

Op mok vind ik het vaak goed werken maar ik ben er nog steeds voor 95% van overtuigd dat dit vasculitis is.

Overigens werkt het bij vasculitis ook vaak goed om de korsten eraf te weken (hoewel heel soms je toch een reactie erop krijgt), maar zonder verdere behandeling komen de korsten net zo hard weer terug

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:46

Tessebes schreef:
Hoe ziet de huid eruit die onder de korst heeft gezeten? Normaal of een andere structuur?

zie de foto`s
de laatste die ik geplaatst zijn van vandaag net na het eraf wassen, ik vind het er mooi uitzien...

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:47

Horseware schreef:
Op mok vind ik het vaak goed werken maar ik ben er nog steeds voor 95% van overtuigd dat dit vasculitis is.

Overigens werkt het bij vasculitis ook vaak goed om de korsten eraf te weken (hoewel heel soms je toch een reactie erop krijgt), maar zonder verdere behandeling komen de korsten net zo hard weer terug

hij staat nog tot 20 jan op de pretnisolon...

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 03:37

Dan heb je kans dat de korsten nu weg blijven. Ik hoop alleen voor je dat ze niet terug komen als je stopt met de prednison. Prednison werkt vaak erg goed, zolang je het geeft.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 12:18

Horseware schreef:
Dan heb je kans dat de korsten nu weg blijven. Ik hoop alleen voor je dat ze niet terug komen als je stopt met de prednison. Prednison werkt vaak erg goed, zolang je het geeft.

ik weet het , vorig jaar heeft hij het 10 dgn gehad ,en kwam het idd terug....
we gaan het zien..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 13:04

Ik heb vanochtend een mail ontvangen van mevrouw Sloet (universiteit utrecht). Zij geeft aan met Derek Knottenbelt te hebben gesproken en dat de behandeling die Horseware en Panache aangeven eigenlijk meer bedoeld is bij bacteriële huidaandoening ipv imuumgerelateerd. Ik heb toch voorgesteld het te proberen, niks doen is ook niks...

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:07

Waar de behandeling dan ook voor bedoeld is: Knottenbelt kwam ermee als behandeling voor vasculitis en tot nu toe geneest het iedere vasculitis patiënt :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:58

Prednison deed bij die van overigens niet heel veel, behalve het been wat dunner houden. Nieuwe plekken ontstonden gewoon tijdens de kuur.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:00

kan gelukkig melden dat het been er goed uitziet...
de laatste korst kwam los en nu doe ik er niks meer aan , gewoon afwachten hoe het geneest en hopelijk als hij 20 jan van de Pretnisolon af is komt het niet ineens terug....
Afbeelding

Afbeelding

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:30

Tessebes schreef:
Ik heb vanochtend een mail ontvangen van mevrouw Sloet (universiteit utrecht). Zij geeft aan met Derek Knottenbelt te hebben gesproken en dat de behandeling die Horseware en Panache aangeven eigenlijk meer bedoeld is bij bacteriële huidaandoening ipv imuumgerelateerd. Ik heb toch voorgesteld het te proberen, niks doen is ook niks...




Ik heb inmiddels van 5 paardeneigenaren nu al gehoord dat hun paard wél is genezen met de methode van Knottenbelt. En volgens mij is Horseware met het 4e paard? nu bezig en deze lijkt ook beter te worden _/-\o_ .. Al deze paarden hadden ook de benaming 'vasculitis' en 'immuunziekte' via biopten en/of uitspraken (van Sloet). Mijn paard is bestempeld door Sloet met de benaming Leucocytoclastic pastern vasculitis. Ik snap dan ook niet zo goed waarom Sloet zo standvastig blijft. Soms moet je voor iets open staan en niet blijven vasthouden aan je eigen ideeën (als het voor een X percentage niet werkt). Ik vraag mij dan ook af of Knottenbelt dit echt gezegd heeft...

Ik heb haar eerder gevraagd naar Knottenbelt's methode, maar toen kreeg ik letterlijk deze reactie:
'hij houdt zich normaliter alleen met sarcoiden bezig en dat is iets heel anders dan sarcoidose of vasculitis'.

Ik hoop dat er bij de afdeling dermatologie in Utrecht snel een professor komt die wel openstaat voor andere ideeën die mogelijk kunnen werken.

Misschien is het een idee om telefonisch contact op te nemen met die arts uit Wolvenga? Misschien kan zij jou via telefonisch advies helpen :)

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:06

@mirgino, persoonlijk vind ik de eerste foto er niet beter uitzien.... :(

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 19:58

Ziet er echt naar en pijnlijk uit!

Hier is het een week stabiel. In die zin dat de kosten niet harder groter zijn en been niet dikker.

Hoorde wel dat ze gisteren heel boos was op de paddock beschermer. Dat ze enorm met haar been stond te stampen........

Tessa bes, ga jij naar Utrecht om het te proberen?

Vandaag. Been is wat vies en ook niet gewassen. Heb paar dagen weer zalf gesmeerd.
Afbeelding

Merkte een mini plekje op in de koot holte. Ik hoop dat dat 'gewoon' een mokplekje is. NormaaL komt vasculitis daar niet toch? *vroeg ze hoopvol

Afbeelding

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:10

Vasculitis komt helaas ook in de koot, maar begint daar vrijwel nooit. Is het been eenmaal aangetast, dan kan het ook makkelijk in de kootholte beginnen helaas.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:12

Als het aan Sloet lag was mijn paard allang gehemeld terwijl hij inmiddels dankzij Knottenbelt al 2,5 jaar vasculitis vrij is. Mijn ervaring is ook dat ze totaal niet open staat voor nieuwe ideeën.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:13

Oei Mirgino de 1e foto vind ik er eigenlijk niet goed uit zien maar nog steeds erg ontstoken

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:10

Horseware schreef:
Oei Mirgino de 1e foto vind ik er eigenlijk niet goed uit zien maar nog steeds erg ontstoken

de foto geeft het roder aan dan het is, het ziet er rustig uit
misschien op deze foto....
is iets later gemaakt , heb eerst de korst eraf gehaald en ben toen gaan poetsen en toen deze foto gemaakt
Afbeelding

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:20

Ik zou het eigenlijk gewoon thuis willen behandelen, maar daar heb ik natuurlijk wel de juiste spullen voor nodig en die zijn eigenlijk alleen via de da te krijgen. Als ik niks meer van mw Sloet hoor op korte termijn, zou ik naar Wolvega kunnen bellen. Wellicht kan ik dan uiteindelijk via mijn eigen da de middelen verkrijgen.

Het been ziet er nu niet zo best uit, er kan geen beschermer op, want ze heeft een enorme drukking van de paddock boot.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:35

Horseware schreef:
Vasculitis komt helaas ook in de koot, maar begint daar vrijwel nooit. Is het been eenmaal aangetast, dan kan het ook makkelijk in de kootholte beginnen helaas.


Oh ;(

Heb er hydrocortiderm opgesmeerd en hou het in de gaten...

Heftig hoor die plekken meringo! Ziet er 9ok super pijnlijk uit. Laat hij het wel behandelen?

Bij mijn merrie is het nu amper zichtbaar. Wat voor mij nu de grootste meting is is de dikte van het been. Lijkt ook iets warmer dan de andere. Maar het plekje is een lachertje.

Maar goed, mijn paard staat bekend het altijd even anders te doen. Aan haar luchtwegen is ook niets te zien. Zelfs niet te horen. Utrecht stond versteld van het endoscopie beeld ten opzichte van het klinische beeld. 4 man had op elke mogelijke manier geluisterd en werd ook gezegd: hier staat naar mijn idee een gezond paard. Tot ze naar binnen keken.

Been is een beetje hetzelfde. Het lijkt zo weinig maar ga het risico niet nemen het links te leggen. Maar weet wel dat ik als een of andere doorgeslagen overbezorgde moeder lijkt over te komen en mensen dat misschien ook denken. Maar durf echt niet daar vanuit te gaan en er niets aan te doen. De verleiding is groot, maar de angst voor een dik einschuss been groter.

De mail voor whinny's staat klaar. Nu even vertalen naar Frans :Y)

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:52

Tancreda4

hij heeft er totaal geen pijn aan
ik mag er alles aan/mee doen
op de laatste foto`s ziet het er erger uit dan het is, komt echt door mijn tel. het ziet er mooi rustig uit
alleen bovenin waar de korst af ging vandaag is het rood
op de foto bij de voerbak zie je dat het er rustig uitziet
ik kan er gewoon met een borstel overheen of met mijn hand erover wrijven

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:18

Tancreda4 schreef:
De mail voor whinny's staat klaar. Nu even vertalen naar Frans :Y)


zijn dat die sokken? Heb je daar wat info over? Misschien kunnen we samen bestellen.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:33

Hou er wel rekening mee dat die afzakken als je er verder niets omheen doet en dat ze niet volledig uv werend zijn. Verder zijn het fijne dingen

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:49

Wie de sokken wil proberen: ik heb er nog een stel liggen die gebruikt zijn maar netjes gewassen en die voor een klein prijsje weg mogen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:43

Welke maat Horseware?

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:55

Maat warmblood (zij adviseerden mij deze maat voor een gemiddeld paard)

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:47

Ze zakte bij Ravèl ook af. Maat Quarter. Mama heeft de onderkant gehaakt, zodat ze wel stabiel blijven, maar dan nog had ik een bandagebandje nodig. Deze plaats je over de sok (bovenkant) en dan sla je het om...



@Tessebes: Voor de methode van Knottenbelt heb je geen medicatie nodig. Daarom denk ik dat je prima op afstand geholpen kan worden. Cortavancespray heb ik via de huisdierenarts besteld. Wapenveld heeft 0 medicatie meer hoeven leveren sinds ik Ravèl behandeld heb via Knottenbelt's methode.
Houd niet teveel hoop in Sloet, het gaat je waarschijnlijk niets opleveren...