Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:24

Tessebes schreef:
Ik denk, dat als de huid nog niet te erg geïrriteerd is, je de cashel crusader leg guards kunt proberen. Te bestellen bij UHG shop. Heeft vaak wat langere levertijd.


Bij UHG zou ik niets bestellen. Ik ben denk 2 maanden bezig geweest met zeuren voor ik de leg guards had

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:33

Idd gewoon een email naar vlc europe. Zeer behulpzaam en ook behoorlijk snel verzonden en in huis.

Ik heb eventueel rambo maat L zonder achterstrip te koop. Met vamoose is dat geloof ik.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:36

Bestellen bij UHG kan prima, mits wat je bestelt op voorraad is bij ze. Dat vraag ik altijd eerst na. Is het op voorraad dan heb ik het altijd de volgende dag al in huis. Is het niet op voorraad dan waag ik me er niet meer aan. Je krijgt het dan wel, maar dat kan weken duren.

knollentuin
Berichten: 10400
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:37

Dank jullie wel voor jullie hulp! Ik ga dan de whinnys proberen, want die spreken me het meest aan

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:47

Was volgens hen op voorraad. Toen na maand toch niet en heb ik nog een tijd moeten wachten. Moest ook 3 keer mailen voor ik antwoord had, vind ik ook irritant bij winkel

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:25

@Pluisje: guilty... teveel veranderingen in de afgelopen periode om goed te kunnen meten. Misschien dat ik je over een paar weken wel wat opstuur, meten zou nu geen betrouwbare uitslag opleveren.

Even een update over mijn merrie. Na een volle maand prednisolon staat ze nu al drie weken zonder. Ik heb haar de eerste week een detoxkuurtje (phytonics) gegeven, en ben even gestopt met alle kruiden, supplementen enzo. Drie weken dus helemaal niets, en nu net weer gestart met nog eens een weekje detox. Daarnaast staat ze nu op ander voer, Hipro, dat uiterst laag in suikers is. Twee keer per dag een klein handje, aangevuld met een vitaminebrokje. Verder staat ze uiteraard nog altijd met de beenbeschermers aan op de wei, bij mij blijven de (inmiddels niet meer zo) witte beschermers van Shires het beste zitten. Haar benen zien er nu goed uit, lopen niet meer op en ik heb nog geen nieuwe plekjes kunnen ontdekken. Voorzichtig positief dus.

Hopelijk met de andere paarden ook alles goed, ik zie hoopgevende foto’s voorbijkomen!

Wat betreft UHG: ik had de cashels besteld, snel binnen, maar ze bleken te klein. Ik heb maatadvies opgevraagd en laten weten wat de benodigde beenomvang is, en daar geen reactie meer op gehad. De te kleine set heb ik eind mei teruggestuurd, maar daar ook geen reactie op gehad en geen geld terug ook dus. Wel had ze een poos geleden gemaild dat er meer mensen klagen over de maten, en dat ze bezig is met een custom bestelling. Maar daar verder ook niets meer over teruggehoord. Jammer, want ze hebben mooie producten in het assortiment.

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 13:02

Rebelletje, fijn dat het beter leek te gaan. Lopen de benen ook niet door de warmte op? Zodra ik nu een beschermer om doen anders dan de sokken, ook de luchtige rambos of cashels, wordt het been direct al na een uur dik. Dat is hem dus niet helaas. Toch beschermers voor koeler weer...

Inmiddels al wat gehoord van UHG? jammer dat de service niet helemaal je van het lijkt. Ik heb er al meerdere malen dingen besteld (verschillende cashel maskers, en de beenbeschermers) en ook een masker geretourneerd en dat is altijd goed gegaan.

Update van mijn kant; de korsten van de wondjes zijn inmiddels bijna weg. Nog niet helemaal, maar ze zijn allemaal heel rustig en ik denk dat met nog 1x wassen ze wel allemaal weg zijn. Overigens is dat bij alle benen zo en niet alleen het linker achterbeen. Ik ben blij dat het niet wat aangewakkerd lijkt te hebben.

De vasculitis is naar mijn idee wel echt weg, al heeft ze nog altijd een sok aan zeker met dit weer. Op een goed bewolkte dag wil ik ze nu wel eens aflaten, of ze staat nu ook een paar uur zonder als ik dat kan bekokstoven, maar daar ben ik nog wel voorzichtig in. Omdat ze de sokken kapot trapte heb ik er een paar zelf wat veranderd, waardoor ze eigenlijk alleen om het pijpbeen en net over de kogel zitten. De kootholte is al even vrij van een sok dus, maar ook daar gebeurt tot nu toe niets *klopt af*

Vorig jaar begon het in oktober. Dus ik ben wel benieuwd en beetje spannend of het dan ook niet weer gaat opspelen. maar ik hoop van niet.

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:31

Tancreda, spannend blijft dat toch hè. Gelukkig lijkt het ook bij jou dus goed te gaan, hopen dat het doorzet! Toch elke dag weer een beetje stress nu het steeds zo warm en zonnig is.
Hier inmiddels bijna vijf weken zonder prednisolon, en het gaat nog steeds goed! Benen lopen niet of nauwelijks op met de warmte. Vorige week leken de kogels ietsje zompig, maar ze stond toen na de weidegang nog een uur op stal met haar beschermers nog aan. Waren ze vergeten af te doen. Toen heb ik haar even met kousen aan een half uurtje in de molen gezet. Daarna waren de beentjes weer perfect, en verder ook niet teruggekomen gelukkig. Ik blijf er helemaal vanaf nu, niks wassen of smeren, ik voel alleen elke dag of ik écht geen korstjes, bultjes of andere narigheid kan vinden. Pfieuw...

UHG heeft inmiddels gereageerd op mijn laatste mail, en het bedrag is ook teruggestort, dus dat is fijn.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 14:59

raar he dat het in okt begint
bij mijn paard was het de afgelopen 2 jr ook in okt begonnen
ik geef nu ook deze zomer Finecto en hij tot nu toe nog geen kleine korstjes zoals vorig jaar zomer

en ben nu met de 2de week kuur bezig
gaat heel goed kan ik zeggen , mijn kieskeurige eter lust het en likt de bak uit
de jeuk aan zijn neus is iig minder ,hij piepte van ellende maar piept nu niet meer
mag zijn neus schoonmaken

merk het soms met erg veel pollen dat wanneer hij dan een snoepje aanneemt of uit de bak eet dat hij dan een hap neemt en zijn hoofd naar de buik draait en raar eet , ik denk vanwege de bobbels/droge mond dat het even raar voelt
dat is een paar sec en dan over
maar....ook dit zie ik nu niet veel meer

en dan heb ik net longvitaal gewonnen een pot van
https://www.ecostyle.nl/paard/producten/longvitaal

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:34

Hier begint het ook altijd in het najaar, ik denk minder weerstand...

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 15:40

Denk dat dat zeker meespeelt!!

Ik heb nu een stop met de supplementen (vind ik ook spannend), maar ben wel van plan haar zeker straks weer te blijven ondersteunen met onder andere lysine en msm. Verder is het best een ondoordringbaarbos qua weerstand verhogende middelen. Ik heb afgelopen jaren ook vaak immuboost gegeven, dat wil ik ook nog bestellen.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 16:08

Tancreda4 schreef:
Denk dat dat zeker meespeelt!!

Ik heb nu een stop met de supplementen (vind ik ook spannend), maar ben wel van plan haar zeker straks weer te blijven ondersteunen met onder andere lysine en msm. Verder is het best een ondoordringbaarbos qua weerstand verhogende middelen. Ik heb afgelopen jaren ook vaak immuboost gegeven, dat wil ik ook nog bestellen.

ik heb mijn paard nu in April laten enten ipv sept misschien scheelt dat ook??

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:24

Die van mij werd al in april geënt, daar wordt ‘ie altijd doodziek van.... -O-

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 22:48

Enten doe ik idd in mei ipv winter of overgangsperiode.

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:04

Ik zet even een stipje. Ben ook al bijna een maand elke dag aan het tobben met mijn paard haar been... maar ben nu onderweg naar mijn werk

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:13

Wat vervelend! Heb je een foto?

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:04

Tessebes schreef:
Wat vervelend! Heb je een foto?


Ja heb er genoeg. Dit is hoe het er nu uitzien:
Afbeelding

Afbeelding

Om gek van te worden! Elke keer als een plek beter lijkt te gaan komen er meerdere korsten terug... ik heb het een en ander gelezen en ga morgen op gemak het hele topic doorlezen hoe jullie het doen etc.

Wat ik nu nog doe op moment:

Hele witte voet inpakken nadat ik het met pure honing in ingesmeerd (bij een imker vandaan) en volgende dag alles eraf, schoonmaken laten luchten uurtje of langer licht er aan hoeveel tijd ik heb en weer met honing insmeren gaasjes erover heen en steunkous intapen bij de hoef zodat alles goed blijft ingepakt aan de onderkant.

Ik moet op zoek naar iets waardoor het kan ademen ofzo en hoop op bewolkt weer. Dan Kan alles hoop ik er even eraf blijven.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 18:48

Aaai, dat ziet er niet best en helaas bekend uit. Ik heb nog nieuwe crudador leg guards liggen, maat arabier/klein paard. Deze zijn in goede mate uv werend.Afbeelding

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 20:12

Ai ja duidelijk vasculitis...

Ik zou het zeker niet met honing insmeren. Liever met niets insmeren; als je al iets wil gebruiken dan liever sudocreme of honingzalf. Het zuikergehalte in pure honing is te hoog en dat is niet goed voor wondgenezing, ook al komt het bij de imker vandaan.

Ook bewolkt weer gaat je niet redden; ook dan is er uv straling en zal je moeten inpakken.

Pak je al in voordat de zon opkomt en haal je het pas af na zonsondergang? Dat betekent al heel vroeg in de ochtend inpakken en daar gaat het veelal fout.

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:31

Sterkte dames die hun paard verloren zijn!

Bedankt voor de tip! Het leek de eerste twee dagen te helpen maar daarna werd het alleen maar erger..

Ben weer even helemaal terug gegaan en weer begonnen met hydrocortiderm. En gelukkig lijkt het weer de goede kant op te gaan. Helaas is het het kwade bestrijden met ander kwaad, maar als ik hier zo kijk is dat bij iedereen het geval..

De therapie heb ik ook echt over nagedacht maar ik durf het niet aan mijn paard uit de veilige kudde te trekken en haar alleen op stal te zetten 3 maanden lang. Ben veel te bang voor de stress die het oplevert.

Gelukkig zie ik ook positieve berichten van anderen zonder de therapie.

Ik hoop dat we allemaal alsnog een manier kunnen vinden om het in ieder geval een beetje onder controle te krijgen en houden.

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:40

Mag ik hier even juichen! Ravèl staat nog steeds zonder sokken, zelfs met die onwijs warme temperaturen en ze heeft nooit meer vasculitis gekregen *\o/*. Ze staat zo'n 9/10 uur per dag buiten.

Dan klopt het dus ook voor Ravèl dat als je paard eenmaal door de therapie is genezen, dan ook echt 'genezen' is! :D

panache

Berichten: 3596
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:45

JoyceLa schreef:
Sterkte dames die hun paard verloren zijn!

Bedankt voor de tip! Het leek de eerste twee dagen te helpen maar daarna werd het alleen maar erger..

Ben weer even helemaal terug gegaan en weer begonnen met hydrocortiderm. En gelukkig lijkt het weer de goede kant op te gaan. Helaas is het het kwade bestrijden met ander kwaad, maar als ik hier zo kijk is dat bij iedereen het geval..

De therapie heb ik ook echt over nagedacht maar ik durf het niet aan mijn paard uit de veilige kudde te trekken en haar alleen op stal te zetten 3 maanden lang. Ben veel te bang voor de stress die het oplevert.

Gelukkig zie ik ook positieve berichten van anderen zonder de therapie.

Ik hoop dat we allemaal alsnog een manier kunnen vinden om het in ieder geval een beetje onder controle te krijgen en houden.


Kijk uit met hydracortiderm hoor, het wordt vaak voorgeschreven, maar is vaak niet het juiste middel...
De therapie heeft niets met op stal staan te maken hoor haha :o . Ravèl heeft nooit op stal gestaan een hele dag. Als ik jou was zou ik eerst proberen het been van zonsopgang tot ondergang af te schermen van UV-licht.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:14

Wat super fijn zeg! *\o/*

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 12:00

Panache was een super nieuws!!!!

Ik heb er nu zo af en toe een sok loze dag tussen. Niet altijd met opzet :o Donderdagavond afgedaan en Door omstandigheden toch de ochtend niet naar stal gekund. Dus de hele dag zonder gelopen. Maar gisteren was er nog geen reactie te zien verder. Denk ook wel dat het bij haar weg danwel slapend is. Maar een sok ik weinig moeite dus blijf ik wel doen.

Rebelletje
Berichten: 41
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Kop van Drenthe

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:35

Panache, wat super dat het zo goed gaat! Gebruik je ook geen beschermers meer nu? Jouw bericht geeft in ieder geval weer extra hoop dat het écht over kan gaan!

Mijn merrie gaat ook nog steeds goed. Dik zes weken na de laatste prednisolon nog altijd geen plekjes of korstjes. Wel heel soms iets opgelopen kogel, maar dat komt dan denk ik meer van de combi beenbeschermer en warmte. Als ze even stapt met een kous erom is het eigenlijk weer helemaal weg. Mooie bijkomstigheid van het nu geen medicatie meer: ik heb mijn lieve blije merrie terug! Geen gedram meer, geen chagrijnige buien, maar zacht en lief en ze geniet weer van alles. Hoop zo dat het daarmee gewoon klaar is nu.

Hoe gaat het met de andere paarden? Best pittig met dit weer steeds.