Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:Goed dat je er een foto bij plaatst, want door je beschrijving dacht ik dat ze bovenop de achterhand zaten. Apart dat dit elk jaar weer terugkeert. Is het been zelf verder niet dikker?
Qua plek zou je nog kunnen denken aan een overgevoeligheid voor de beenriemen/bilriem van de deken? Die schuurt hier namelijk precies langs en als die van een materiaal is waar je paard niet tegen kan dan zou dat ook een allergische reactie kunnen geven.
Rambo bilkoorden liggen bijvoorbeeld opgesloten in een plastic hoes die niet elastisch is en dus niet kan trekken over de huid en heeft ook geen metalen clips maar plastic clips. Misschien is dat het proberen waard?
Hier zie je hoe zo'n bilkoord eruit ziet: http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 75&lang=NL
NRJ schreef:Bij mijn paard duurde het ook even voordat de jeuk helemaal weg was, ondanks dat de deken al af was. Bij allergische reacties kan het even duren voordat de zwelling e.d. weggaat.
Edit: het is dus 1 maand ongeveer dat ze er last van heeft?
ellepel schreef:Lijkt wel wat op netelroos vind ik,dat kan ook behoorlijk pijnlijk zijn![]()
Zou gaan kijken naar de bilriemen inderdaad, en gebruik je ook in die periode toevallig meer antiklit in de staart?
Wat dan ook op de benen komt
Is maar iets wat me te binnen schiet hoor,kan zijn dat ze daar ook net op reageerd.
En misschien zweten tussen de billen,soms zie je daar ook wel eens reactie op.