Ervaringen glucosamine

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Ervaringen glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 19:00

Hoi,

Mijn lieve paard is inmiddels alweer 19 en loopt beter als ooit tevoren! Hij wordt 4 a 5 dagen in de week gereden en staat verder de hele dag buiten. Hij krijgt een halve schep brok per dag en flink wat hooi en is een die aankomt van lucht ;)

Afgelopen zomer heeft hij 4 weken vakantie gehad ivm mijn eigen vakantie en had hij toch echt last van opstart problemen! Ik heb een hele week rustig opgebouwd en hem met een lang teugeltje gewoon zelf laten lopen, na 2 weken was hij weer los in zijn lijf.

Na dit besproken te hebben met m'n instructrice gaf zij aan dat het misschien goed zou zijn als hij glucosamine zou krijgen.

Nu ben ik het inmiddels aan het geven maar ben nog op zoek wat de beste is en het liefste ook niet de duurste want ik schrok echt van de prijzen! (En heel eerlijk gezegd heb ik geen €50 en meer over per maand om m'n paard glucosamine extra te voeren, ik heb nog meer rekeningen te betalen helaas!). (En nu niet zeggen dat ik dan geen paard moet hebben want ik heb wel wat achter de hand voor als er iets met hem gebeurd maar wil hier uiteraard niet van snoepen om maar rond te kunnen komen! ;) )

Wat zijn jullie ervaringen met glucosamine en welke geven jullie, en is er ook een goedkopere variant te krijgen die ook goed z'n werk doet?

Mizora

Re: Ervaringen glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:13

Ik heb zelf er niet een heel bewuste ervaring mee, het paard waar ik het aan gaf was fysiek zo slecht dat het niet meer duidelijk was hoeveel voordeel ze er aan had. Ik heb na het overlijden van dit dier de pot verkocht aan een kennis, en haar paard is er gigantisch veel beter van gaan lopen. Hij had wat opstartproblemen, maar niet bijzonder, toch zou het mogelijk wel iets kunnen doen. Echter bleek hij in zijn geheel ontzettend veel soepeler te worden, blijkbaar zat de slijtage hem veel meer dwars dan ze
(en de da) had ingeschat.

Ik gebruikte horseflex glucosamine-msm. De kleine pot van 23.50€ is genoeg voor een maand. Maar als het goed bevalt kan dat terugzakken naar 18€/maand door een grote pot (3kg) te kopen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 22:31

Kijk dat zijn al andere bedragen, dankjewel ik ga het morgen eens opzoeken :)

Of het effect heeft kan ik nog niet zeggen, ik ben het pas een halve maand aan het geven maar wil het (vooral met de winter in aantocht) even blijven geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:48

Ik heb ooit ook Glucosamine gegeven maar merk echt geen enkel verschil.
De enige positieve ervaringen die ik hier op Bokt lees over Glucohorse zijn van de distributeurs van dit merk.
Ik weet niet hoe andere merken bevallen. Maar ik heb het idee dat glucosamine geen werking heeft.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:00

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:31

Ik gebruik de horseflex-msm en nu na de 2e pot merk ik verschil paard is fanatieker als ooit tevoren, soms had hij ook weleens last van opstart problemen maar nu niet meer, ik geef het aan mijn 15 jarige Lichte Tour paard, dus ik denk dat ht werkt, ik geef het meer als preventie tegen gewrichts problemen maar als je de meeste binnenste buiten keert vind je altijd wel wat.

Ik doe met 1 kilo van 40 euro ong 2 maanden

rkvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:18

Ik gebruik het al jaren. Het werkt bij mijn twee bloedpaarden uitstekend. Hadden ze vroeger moeite met opstarten, dat is nu al een tijd niet meer zo. Ik gebruik PharmaHorse Glucosamine Sulfaat 2KCL niet echt goedkoop maar wel het meest zuivere.