Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
eilleen333 schreef:Ik zou beginnen met contact op te nemen met iemand die je goed kan begeleiden. Uit de vragen die je stelt maak ik op dat je zelf niet veel ervaring hebt met het management van paarden. Er kan ontzettend veel misgaan, en dan lijkt het mij verstandiger om hem evt in pension oid te zetten bij iemand die je kan helpen.
Ik weet bv niet hoe groot je weide is, maar er zit in de winter weinig in het gras, het is zo op, dus dan moet je gaan bijvoeren. Ik mis ook even in het verhaal hoeveel paarden er nog meer op die weide staan? Ik neem niet aan dat je je paard alleen gaat zetten?
Kwaliteit van de bodem is een dingetje, grasland wordt in de winter vaak een grote soep bende in nederland.
Je hebt wel verstand van wat er verder komt kijken bij paarden houden? Ontworming, gebitsverzorging, hoefverzorging, vaccineren wel of niet etc?
Wat er aan brok bij zou moeten hangt af van de kwaliteit van het ruwvoer (gras of hooi oid), de hoeveelheid arbeid, type paard (eentje die snel dik wordt, of juist eentje die moeilijk spieren opbouwt). En dan heb je ook nog tig verschillende soorten brok.
Dat neem je allemaal mee in de afweging van hoeveel je aan brok bij gaat geven.
Luckyliza schreef:Hij staat bij de oude eigenaar ook 24/7 op de wei en hij krijgt hooi en bietenpulp, wortels en soms slobber. Dus ik denk dat ik daarop verder ga. Bedankt voor alle tips!