Nu heb ik de dierenarts gister laten komen, en die dacht dat het een verwonding was (kon maanden duren voordat het over was). En als het niet goed dichtging dan moest ze speciaal hoefbeslag krijgen. Maar ik moest eerst zorgen dat ze geen infectie in die wond kreeg.
Maar nu zag ik vanochtend dat op haar achterbeen, een stuk vel los was. Dit hing er gewoon aan? Daar heeft ze normaal altijd een dikke korst zitten dat normaal niet weggaat, maar dit is nu dus ook open.

Ik zat zelf te denken dat ze nu een hele erge vorm van mok heeft. Ze krijgt ook veel wortels (wat ze eerst nooit kreeg). En ik las op internet dat vochtig eten ook mok kan veroorzaken als je paard er niet tegen kan.
"Ook voeding speelt een rol. Bij vochtrijke producten zoals gras, wortelen en klaver kan mok heftig de kop opsteken. Ook overgevoeligheid voor bepaalde voersoorten kan de oorzaak zijn voor de huidontsteking mok".
Maar nu vraag ik me af, is het misschien zinvol om haar hoef in te teren, zodat het niet meer zo vochtig blijft??
Help ...