Lannoo fiber mash - Alternatief?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_F

Lannoo fiber mash - Alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 09:58

Hey bokkers :D

Momenteel voer ik mijn paarden Lannoo fiber mash. Ik moet echter elke keer een eindje rijden om dit te gaan inkopen. Ik vroeg me af of ik een alternatief kan vinden dat vaker verkocht wordt of dat ik online kan bestellen. Ik ben enorm tevreden van de fiber mash voor mijn drie paarden, dus als er geen alternatief bestaat rij ik wel wat verder.

Info:
Ik heb 3 paarden; Een merrie van 25 jaar (manegepaard op rust), een shetlander van 27 jaar (ook op rust) en een andalusiër van 14 jaar oud (recreatief werk 2 a 3 maal per week). Alle drie de paarden hebben snel de neiging om af te vallen, sinds de Lannoo fiber mash blijven ze echter mooi stabiel.

Ze staan 24/7 buiten met toegang tot hun stallen. Momenteel krijgen ze hooi, maïsolie en Lannoo fiber mash. De andalusiër heeft nu enkele weken stil gestaan, maar normaal (wanneer hij in het werk is) krijgt hij een handje mengeling bij voor paarden die recreatieve of lichte arbeid uitvoeren.

Alle hulp is welkom! *\o/*

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:26

Kijk eens naar de all-in-one Soup van de Aveve, die is volgens mij vrijwel identiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:29

All-in one soup is een slobber die je kan vergelijken met seniores priores: het vervangt elke maaltijd indien nodig, ook ruwvoer. Dit is speciaal ontwikkeld voor (oudere) paarden die niet goed meer kunnen kauwen of voedingsstoffen slecht kunnen opnemen.

Ik denk dat je beter kan kijken naar de Senior Mix van Aveve. Die zal eerder gelijklopend zijn. Wil je toch een vloeibaar voer, dan kan je er gewoon warm water bijvoegen en laten weken. Eventueel klein handje bietenpulp en zemelen erbij voor de extra.
Als licht sportvoer kan ik de aveve sport mix zero aanraden. Is voor lichte sport maar worden ze alles behalve hevig van. Dit is een granenvrije muesli.

Edit: en kijk anders een bij cavalor.

Lannoo - Aveve - Cavalor komt allemaal uit dezelfde fabriek...

Miss_F

Re: Lannoo fiber mash - Alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 09:00

Bedankt voor de reacties! Zijn zeer nuttig!