Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mandy73_unes schreef:Zucht....zoals de titel zegt, ze vertikken het...
1e snede was hooi in baaltjes...prima gegeten, bij het lekkere af. Deze waren niet ingepakt.
2e snede (van hetzelfde) land ingeseald in een ronde baal omdat het nog niet droog genoeg was...8 weken laten staan en toen opengemaakt. Het ruikt heerlijk, ziet er prima uit (iets minder droog dan het hooi) kortere stengels (uiteraard, tweede snede) maar ze trekken hun neus er voor op. Kan er niet over uit...zijn ze verwend, zou het idd niet goed kunnen zijn? Ik merk er niets aan. Ze staan er gewoon de hele dag naast te koekeloeren en eten niets....of gaan ze vanzelf wel eten als ze honger krijgen? Iemand dit wel eens meegemaakt?
ajesca123 schreef:Mandy73_unes schreef:Zucht....zoals de titel zegt, ze vertikken het...
1e snede was hooi in baaltjes...prima gegeten, bij het lekkere af. Deze waren niet ingepakt.
2e snede (van hetzelfde) land ingeseald in een ronde baal omdat het nog niet droog genoeg was...8 weken laten staan en toen opengemaakt. Het ruikt heerlijk, ziet er prima uit (iets minder droog dan het hooi) kortere stengels (uiteraard, tweede snede) maar ze trekken hun neus er voor op. Kan er niet over uit...zijn ze verwend, zou het idd niet goed kunnen zijn? Ik merk er niets aan. Ze staan er gewoon de hele dag naast te koekeloeren en eten niets....of gaan ze vanzelf wel eten als ze honger krijgen? Iemand dit wel eens meegemaakt?
Wij hebben dit ook meegemaakt en de hele partij teruggestuurd naar de verkoper. Was gewoon niet goed. Gelukkig direct een andere partij kunnen regelen. Je wilt je dieren immers niet ziek hebben
Letizia schreef:Lastig iets, die van mij vertikt het hooi te eten wat op stal gevoerd wordt. Helaas is er geen alternatief, dus hebben we zelf 1e klas kleine baaltje voordroog gekocht en ze gaat eindelijk weer eten. Fijn dat ze nu weer eet, maar wel een dure oplossing gezien het boven op het stalgeld komt.