om te beginnen heb ik geen idee of het hier goed staat dus zo niet sorry

Ik heb sinds 2 maandjes ofzo een haflinger merrie, en ik weet natuurlijk dat het een sober ras is en daar houdt ik ook rekening mee. Ze stond daar gewoon op een 'grasveldje' met relatief groen en vers/kort gras en verder geen krachtvoer. We hadden het even over haar manen en toen zei de oude eigenaar dat ze als ze te veel eiwitten binnenkreeg wel wat jeuk kreeg en dan soms ging schuren.
Maar nu heb ik haar dus een tijdje en ben ik begonnen met het voeren met metazoa omdat dit mij het beste leek qua wat ze nodig heeft. Ze staan hier namelijk 24/7 buiten, zowel in de winter als in de zomer. Ik heb zelf gelukkig nog niks gezien van het schuren. Maar toen ik haar kocht was ze wel iets te dik, dat is nu al een stuk beter dus nu wil ik een beetje gaan beginnen aan het echte opbouwen van spieren maar nu twijfel ik wel of ze daar dan wel genoeg eiwitten voor heeft. We hebben nu nog een maandje genoeg gras om elke ochtend en avond een flinke strook te geven denk ik.(maar naar mijn idee zit er vrijwel niks meer in het gras), en we geven ze bijna elke dag in de middag nog wat hooi. En dan dus metazoa s'ochtends en s'avonds. We geven grof hooi, omdat ze beide sober zijn.
Maar na wat zoeken online heb ik niks kunnen vinden over jeuk van eiwitten en eigenlijk alleen maar bulten of dikke benen als gevolg. Nu is mijn vraag of paarden jeuk kunnen krijgen van eiwitten? Of zou het komen doordat op het moment dat ze meer eiwitten binnen zou krijgen volgends de vorige eigenaar ze dus ook meer suikers binnen zou krijgen (vers/jong gras) en daar jeuk van krijgt.
Ook ben ik benieuwd naar jullie meningen over of ik iets moet bijvoeren voor de spieren.
Alvast bedankt!