Natuurlijk direct contact opgenomen met de zadelmaker maar deze zou pas over 2 weken langs kunnen komen ivm met een vaste route die ze afwerken

Na Ozis 1 dag te hebben laten rusten en de volgende dag alleen rustig te hebben gelongeerd had ze eigenlijk vrijwel geen last meer van haar rug. (drukte haar rug absoluut niet weg wanneer je druk gaf op de pijnlijke plaats) De volgende dag dus voorzichtig er eventjes opgegaan om te kijken of ze er nog last van had. Ze bleek er dus geen last meer van te hebben en de volgende dag heb ik dus ook gewoon weer rustig gereden met een bontdekje onder mijn zadel.
Gisteravond hadik dus les en nu deed Ozis weer precies hetzelfde als voorheen. Weer haar rug weg drukken en dribblen etc. Wanneer ik deed halthouden corrigeerde ze haar stand telkens door nog een pas achteruit te zetten. Ze maakte haar rug dus continu hol.
Weer last van haar rug dus. Met stappen had ze er vrijwel geen last van dus moest ik haar van mijn instructrice zo laag mogelijk instellen zodat ze haar rug mooi gebruikte en dus niet zou wegdrukken. Dit ging eigenlijk goed en nadat ik na half uur stappen even een klein stukje moest aandraven om te kijken hoe ze reageerde leek ze daar ook weinig last mee te hebben

Bij mij op stal dachten ze dus aan een soort van spierblessure. Volgens hen zou het niet aan het zadel alleen liggen maar aan een combinatie van en het zadel en een soort van lichtelijke overbelasting. (Ozis wordt eigenlijk pas sinds een maandje of 3 weer intensief bereden) Ze adviseerde mij dan ook om haar eventjes een weekje op rust te zetten (alleen wat stappen aan de lange teugel en longeren). Mocht het daarna niet over zijn moest ik de veearts er even naar laten kijken.
Ik vraag me af wat jullie hier van denken en of iemand al vaker dit soort klachten mee heeft gemaakt? En wat is hier nu meer op zijn plaats, een dierenarts, een kraker of een masseur

Alvast bedankt voor de reacties

Ps- ik moet er overigens nog eventjes bij vermelden dat ze de laatste 2 weken ook duidelijk steeds slomer werd en minder werklust had als voorheen