Hoe nu verder??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

walsogirl

Hoe nu verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 21:34

Hallo allemaal!
Ik wil graag een verhaal met jullie delen, en hoor graag jullie mening/ervaring etc. *D

3mnd geleden was ik een actieve ruiter, ik deed vanalles met mijn haflinger van 10jr, springen, buitenritten en reed dressuurwedstrijd in de klasse L1. Kortom super & geen vuiltje aan de lucht.
TOen ontdekte ik een plekje onderaan zijn buik, dit bleek een sarcoid te zijn. Deze moest weggehaald worden want hij groeide en zat op de plek vd singel. Een heel vervelende plek.
Mijn haf ging naar de kliniek om de sarcoid weg te laten halen, hierbij moest hij volledig onder narcose omdat hij op zijn rug op de operartietafel moest om het goed te laten weghalen.
Operatie was goed gelukt en twee dagen later mocht hij naar huis....toen ik hem op ging halen bleek hij niet in orde. Hij kon amper lopen en stond heel versuft. De DA zei dat dit nog vd narcose was en dat hij in goede toestand verkeerde. Het was een drama om hem op de trailer te krijgen, ik ben nogmaals binnen gegaan in de kliniek om er iemand bij te halen. Er kwam dus niemand!! Uiteindelijk heeft een man ons geholpen die zijn paard kwam ophalen bij de kliniek.

De twee dagen erna ging het alleen maar slechter en heb ik mijn DA erbij gehaald. Die verklaarde dat hij spier en hoefbevangen was :( :( |( Hij kreeg medicijnen voorgeschreven en hierbij ging het beter met hem, maar nog geen grote verbetering. Uiteindelijk een andere DA laten komen, toen kreeg hij butagran. Dit sloeg beter aan, maar de ene dag is de andere niet. A.s vrijdag worden er fotos gemaakt van zijn hoeven. We zijn echt al lang aan de gang, en ik vraag mij af hoe en wat in de toekomst. Wat een verschrikkelijke ziekte is hoefbevangenheid...
Graag hoor ik jullie ervaringen!

Liefs femke

cobiie

Re: Hoe nu verder??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:48

Persoonlijk geen ervaring maar ik wil je veel sterkte wensen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:53

Is er wel de duidelijke diagnose gesteld? Is er niets beschadigd bij de operatie of het opstaan?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:57

Wat een nare manier om je paard op te halen. Heb je een da van de kliniek er bij gehad thuis? Wat zeggen zij ervan dat je je paard zo terug krijgt?

walsogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 22:07

Bedankt voor jullie reacties! De kliniek waar mijn paard is geweest om de sarcoid te laten weghalen, komen de dierenartsen niet aan huis. Ik heb hun gebeld over de situatie, ik kreeg dit als advies: spuit het paard in met pijnstilling en kom met het paard naar hier. (kliniek is anderhalf uur rijden) Aangegeven dat ik dat niet zag zitten, zon rit is alleen afzien voor hem. Mijn dierenarts vond het ook heel raar hoe ze gehandeld hebben. Mijn dierenarts zegt dat hij hoef en spierbevangen is geraakt door de operatie. Doordat hij met zijn benen omhoog heeft gelegen heeft er lange tijd geen of weinig bloed naar zijn hoeven kunnen stromen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:18

Dan zou ik dit toch wel aankaarten bij hun jij zit nu met een paard met medische problemen. Weet niet in hoeverre je hier iets mee kunt maar toch wel bijzonder dat hij zo aan je mee naar huis is gegeven. Wat als er iets gebeurd was onderweg naar huis

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:21

Vind ook echt niet netjes dat je je paard zo hebt meegekregen. Zo'n stuk rijden is ook niet niks :n