Mijn paard loopt nu al een aantal weken met een probleem-oor. Het begon met het laten afhangen van z’n oor, vervolgens vreselijk jeuken aan z’n oor en nu ook zo af en toe met z’n hoofd schudden. Geen idee wat het is, en de DA helaas ook niet. Eerst oormijt bestreden (maar schijnt zelden voor te komen), het lijkt geen oorontsteking te zijn, maar wat is het dan wel? Zo ziet z’n oorschelp er nu uit...
ellepel
Geplaatst: 02-11-17 19:12
Het is wel wat een rare foto om het zo te bekijken, maar denk dat je dan op een kliniek beter te pas bent omdat ze daar bster kunnen kijken?
Het lijkt nat op de foto is dat van het mijt spul of komt het uit het oor zelf? Als er vocht uit het oor zelf komt dan zou ik niet te lang wachten met de kliniek mocht het een middenoorontsteking zijn dan moet dit gericht behandeld worden. Ik zou voor de zekerheid even de stal controleren op scherpe en harde punten want je hebt goed kans dat hij straks gaat gooien met z'n hoofd in plaats van alleen schudden. Ik ga er vanuit dat DA ook in het oor gekeken heeft om eventuele vreemde objecten zoals gras halmen of zand uit te sluiten. (?)
De DA heeft het oor onderzocht voor zover mogelijk (onder sedatie). Het ‘natte’ is het middel dat in het oor gebruikt is om eventuele mijten het loodje te laten leggen.
@Ellepel: dat zou alleen onder volledige narcose mogelijk zijn. Daar wil ik nog even mee wachten.