Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moonfish13 schreef:Mizora, weet je of ze druk worden van Pavo topsport?
Ik heb een pony met EMS, krijgt hooi+ balancer met zijn supplementen.
Hij kwam wat energie tekort door medicijnen tegen zijn allergie, hij krijgt nu 200 gram natural balance muesli, max 100 gr. suiker/zetmeel uit muesli gaat goed.
Ik kijk ook rond wat zijn spieren nog een zetje geeft qua eiwit en wat makkelijk verkrijgbaar is, hij vindt luzerne niet lekker.
janderegelaa schreef:moonfish13 schreef:Mizora, weet je of ze druk worden van Pavo topsport?
Ik heb een pony met EMS, krijgt hooi+ balancer met zijn supplementen.
Hij kwam wat energie tekort door medicijnen tegen zijn allergie, hij krijgt nu 200 gram natural balance muesli, max 100 gr. suiker/zetmeel uit muesli gaat goed.
Ik kijk ook rond wat zijn spieren nog een zetje geeft qua eiwit en wat makkelijk verkrijgbaar is, hij vindt luzerne niet lekker.
Gewoon een pot Creatine kopen. Dat eten bodybuilders ook.
Rena100 schreef:Voor spieropbouw heb je eiwitten nodig. In luzerne of luzernebrok zit redelijk veel (ruwe) eiwit. Ik voer dit bij aan mijn paard die ook wat schraal was.
Daarnaast vraag ik me af of jouw trainingsschema niet te heftig is, wat doe je precies op die 6 dagen, zit daar ook longeren bij, of echt alleen maar intensief rijden? Paarden herstellen anders dan mensen en hebben ook meer tijd nodig om te herstellen.
NinaCharlie schreef:Vergeet niet dat rust ook onmisbaar is voor goede spieren. 6 dagen intensief rijden.....dan heb je wel kans dat hij zijn spieren "opvreet". Daar kan geen voer tegenop