Ontsteking van hoefgewricht

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Ontsteking van hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 20:19

Ik heb al ontzettend veel tijd verspilt op het internet maar vindt nergens echt antwoorden over mijn vraag wie ervaring heeft met het inspuiten van hyaluronzuur en triamcinolone in het hoefgewricht bij een ontsteking.


Ik zoek vooral eigenlijk verhalen van mensen of ze positieve ervaringen hebben en of het geholpen heeft. Ik ben dus met mijn paard naar een zeer goede kliniek geweest dus ik ben er zeker en vast dat ze deftig en goed te werk zijn gegaan want dit speelt ook natuurlijk een grote rol heb ik gelezen. Maar nu ik in spanning afwacht ben ik het bezorgde baasje dat wil weten of het gaat werken. Al weet ik ook ondertussen dat het kan afhangen van paard tot paard


Er is bij haar vastgesteld van een ontsteking of beginnende artrose om dit te weten moesten ze meer testen doen maar op dit moment was dit niet nodig als alles oke was na de weken revalidatie.


Hopelijk kennen mensen deze situatie en kunnen ze mij toch al een beetje gerust stellen! :P & tips zijn ook welkom wat ons zou kunnen helpen deze weken! Ik geef ze al cavalor mash & mix welness omdat dit ook goed was voor de botten/hoeven/gewrichten blijkbaar.

Inoterry

Berichten: 4258
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 01:43

Mijn paard is, om hetzelfde probleem, al meerdere malen ingespoten. Een vorig paard van me ook, 1 keer. Bij dat vorige paard was 1 keer genoeg en dat paard is er nooit meer kreupel aan geweest. Bij mijn huidige paard werk het steeds maar tijdelijk. De laatste keer zat er zelfs maar een half jaar tussen. Ben nu aan het proberen of het gaat lukken om hem, zonder ijzers, naar zijn natuurlijke stand te laten gaan ipv aangepast beslag en ik geef hem nu ook curcuma en sinds gisteren duivelsklauw bij. Hopelijk gaat de duivelsklauw wat doen.
Ik heb dus een zeer positieve ervaring en een wat mindere

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ontsteking van hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 06:01

Mijn paard is ook ingespoten..helaas na krappe 2 mnd weer kreupel, ook spec beslag gedaan, orale onstekingsremmers! Nu na inmiddels 5 mnd 2 wkn terug nogmaals zeer uitgebreid onderzoek gedaan hieruit komt naar voren dat t deels artrose is vd hoefgewrichten, deels weke dele probleem en er een klein fragmentje gevonden is.. aangezien inspuiting niks heeft opgeleverd, spec beslag ook niet, rust ook niet is een zenuwsnee voorgesteld, dit omdat zij met uitverdoven wel goed loopt!
Pffff allemaal zo lastig!

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Re: Ontsteking van hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 06:25

Het is ontzettend lastig allemaal! Dus ik zal moeten afwachten en zien wat het geeft.. al is de schrik er wel :(

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ontsteking van hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:26

Is vorig jaar in Utrecht onderzoek naar gedaan: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25377505
Op korte termijn geeft de combinatie mínder goed effect, na drie maanden is het effect hetzelfde als bij alleen triamcinolon inspuiten. 50% van de paarden had er baat bij.

Kort door de bocht: hyaluronzuur combineren met triamcinolon heeft geen meerwaarde, maar na 3 maanden weet je of het effect heeft gehad.

Madebo
Berichten: 28
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 08:11

Ibbel schreef:
Is vorig jaar in Utrecht onderzoek naar gedaan: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25377505
Op korte termijn geeft de combinatie mínder goed effect, na drie maanden is het effect hetzelfde als bij alleen triamcinolon inspuiten. 50% van de paarden had er baat bij.

Kort door de bocht: hyaluronzuur combineren met triamcinolon heeft geen meerwaarde, maar na 3 maanden weet je of het effect heeft gehad.




Bedankt voor het artikel ! Ik zie ook staan als de paarden jonger zijn als 13 dat er na 3 weken al succes bij sommige was de mijn is 8 dus ik duim!!! Ik voorzie mij nog steeds op 3 maand en zal zeker en vast niks overhaasten