Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nann__ schreef:Ik sluit me bij Jannepauli aan. Ik weet niet hoe groot je wei is maar ik zou je wei in kleinere stukken verdelen zodat je kan wisselen.
Rond deze tijd van het jaar is het fructaan in het gras niet zo hoog en is de kans op hoefbevangenheid niet groot. Van het voorjaar is dit veel hoger en is de kans op hoefbevangenheid groter.
Ragdollcat schreef:Nann__ schreef:Ik sluit me bij Jannepauli aan. Ik weet niet hoe groot je wei is maar ik zou je wei in kleinere stukken verdelen zodat je kan wisselen.
Rond deze tijd van het jaar is het fructaan in het gras niet zo hoog en is de kans op hoefbevangenheid niet groot. Van het voorjaar is dit veel hoger en is de kans op hoefbevangenheid groter.
Men kan beter de fructaanindex in de gaten houden.
In het najaar is het gras ook mogelijk gevaarlijk, dat heeft met de weersinvloeden te maken waardoor het gras meer fructaan aanmaakt.
EvelienKiss schreef:De zandpaddock is groot, ik heb het niet opgemeten. Zo ongeveer 20 bij 30? En dan zit er nog een schuilstal (4 bij 8) en een inloopstal (8 bij het 10) bij.
Ik vergeet iets belangrijks te vertellen. Paard heeft ook onbeperkt hooi. Ik heb de hoop dat hij van het hooi eet en het korte gras laat staan. Dat hij de ruimte alleen gebruikt om te bewegen.
Is dat een illusie?
EvelienKiss schreef:De zandpaddock is groot, ik heb het niet opgemeten. Zo ongeveer 20 bij 30? En dan zit er nog een schuilstal (4 bij 8) en een inloopstal (8 bij het 10) bij.
Ik vergeet iets belangrijks te vertellen. Paard heeft ook onbeperkt hooi. Ik heb de hoop dat hij van het hooi eet en het korte gras laat staan. Dat hij de ruimte alleen gebruikt om te bewegen.
Is dat een illusie?
Is dat een illusie?