Ik hoop dat het hier goed staat, ik ben nieuw en ik moet alles nog een beetje uitzoeken.
Ik heb een Amerikaans minipaard hengstje van nu bijna anderhalf met een verleden.
Zijn moeder is toen gij 8 weken was overleden aan ontschoening.
Om een lang verhaal kort te maken hij is dus al heel vroeg afgespeend en kreeg hij een mindere weerstand, ook werd hij helaas verstoten door de kudde waar hij stond.
Toen hij 4 maanden was heb ik na het overlijden van mijn paard het besluit genomen om hem over te nemen.
Heel lang bleef hij schraal en loom, met heel veel tlc en hulp van een DA hebben wij hem goed op gewicht gekregen, na een maand of 5 begon alle ellende.
Hij ging aan de diarree en kwam er niet meer vanaf, maakte niet uit wat er gevoerd werd kwa ruwvoer of brok.
Ook bloedwormen kwamen er bij kijken en heel rap viel hij weer af.
We hebben hem toen uiteraard ontwormd en nog eens goed gekeken naar het voer, ook is hijzelf onderzocht.
De arts zelf kon niks vinden maar vond tijdens het luisteren naar de darmen deze erg onrustig, er werd prednisolon voorgeschreven voor een week.
Bij start van de behandeling ging alles eigenlijk vrij snel over! En na 2 dagen had ik mijn speelse jongen weer terug.
Toen de week over was begon alle ellende weer inclusief wormen, toen kregen wie dezelfde medicijnen voor 31 dagen en is hij ontwormd.
Na de 38 dagen begon de diarree alweer, deze keer zonder wormen.
Nu heb ik weer medicatie voor een week maar ik zou het zo fijn vinden als mijn kleine mannetje geen medicatie hoeft op zo'n jonge leeftijd.
Heeft er iemand ook ervaring met zo'n probleem of weet iemand misschien een goed supplement voor de darmwerking?
Of kan dit alles het gevolg zijn van bloedworm
Sorry voor het lange verhaal