Een paar maand geleden was de osteopaat langs geweest, dit doe ik altijd 1 x in de zoveel tijd maar miss was dit eventjes de laatste keer want mijn paard zijn ruggenwervel stond scheef en die had hij even recht gezet. Dus toen ik weer ging rijden na 2 week rust, was het een groot feest. De eerste 10 min liep hij heel goed, toen begon hij zich te verzetten, te bokken te steigeren. Bij name als ik rechtsom ging, ik wist me hier echt geen raad mee het had toch klaar moeten zijn?
Toen had ik alles geprobeerd, ander zadel, gel pad, nieuw bit, zonder zadel rijden. Niks loste het op en ik was er helemaal niet blij mee, want straks had hij heel veel pijn. Ik besloot hem wat rust te geven en ik kwam op een dag zijn stal binnen en begon hem te poetsen, toen ik over zijn rechterachterbeen poetste gingen zijn oren plat en schopte hij opzij.
Ik wist niet wat me overkwam, het is zo'n lief paard! Toen wist ik dat het echte menis was en dat hij pijn had, het kon niet anders. Dus ik de fysio gebeld, gelukkig kon ze snel komen.
Wat bleek zijn rechter achterbeen zat niet goed in het gewricht. ( ik weet de precieze benaming niet meer) Hij reageerde heel positief op de fysio en vond het zelfs lekker! Dus ik met een gerust hart naar huis, ik dacht het is nu wel klaar.
Toen ging ik na 1,5 week weer rijden, eerst aan de longe en toen los, eerste 10 minuten ging weer geweldig maar toen kreeg ik weer het plafond te zien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het nou nog niet over of zit dit is zijn hoofd dat zodra ik rechtsom ga dat hij denkt oh oh en weer de lucht in gaat?
Alles begon dus toen de osteopaat is langs geweest