Suzanne F. schreef:Oke dus rug en bekken en SI gewricht zijn op de foto geweest? Dus niet alleen de rug maar ook bekken en SI gewricht?
Dan moet het een spierenkwestie zijn vermoed ik.
Rug is op foto geweest, maar het SI-gewricht en het bekken niet. Mijn eerste idee was dat het van de spieren uit kwam. Mijn dierenarts vond zijn spieren in de achterhand ook extreem gevoelig, maar wilde niks besluiten voor we zeker zijn dat de spierproblemen geen gevolg zijn van iets anders.
Ik vind het echt niet fijn om mijn paard zo te zien, en ik hoopte dat ik iets voor hem kon doen in afwachting tot we naar de kliniek kunnen.
RebeccaC: ik ben bekend met EMND. Het paard krijgt echter dagelijks weidegang en goede kwaliteit ruwvoer, dus ik had er niet meteen aan gedacht. Maar misschien is het wel raadzaam om een bloedonderzoek uit te voeren.
JudithGigi: Om de andere dag wordt hij getraind, ofwel een halfuurtje longeren (eventueel met balkjes of aan de pessoa) ofwel een halfuurtje rijden. We doen vooral basiswerk, veel stap en draf, weinig galop, af en toe eens een balkje stappen of draven maar meestal gewoon voorwaarts neerwaarts.
karuna: Hij staat halve dagen buiten en krijgt ongeveer 3 kg basiskorrel per dag, aangevuld met hooi. Zaterdag werd het iets beter naarmate hij wat bewogen had, maar gisteren was hij zo beroerd dat we dat niet geprobeerd hebben.
Het zadel is nog maar 2 maand geleden aangepast en de RX-foto's van de rug waren allemaal heel netjes. Ik dacht er ook niet meteen aan omdat het bokken en wegrennen volledig gestopt is. Maar als ik hem weer begin te werken laat ik zijn zadel nog eens nakijken.
yza1987: Er is nog geen bloed afgenomen. Ik ben ook helemaal niet bekend met spierbevangenheid, maar er zijn nog mensen die een bloedonderzoek suggereerden dus ik denk dat ik dat maar eens doe.