Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 17:16

Wie voert Dengie producten? Ben mij erin aan het verdiepen maar wordt nog niet veel wijzer.

Wat voer je en waarom?

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:03

Geen ervaring, maar vind de combinatie Alfala A Balancer in combinatie met een ruwvoer product zoals de Meadow Grass with Herbs of Alfa-A oil zeker de moeite waard om te proberen. Kwalitatief is de Balancer goed!

PanamaD

Re: Wie voert Dengie producten? Ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 13:54

Ik heb de healty tummy gekocht. Paard lust het goed en tot nu toe reageerd ze er ook niet anders op dan haar voer daarvoor! Voer het nu een week dus kan er nog maar weinig over zeggen

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:56

Ik voer mijn erg kieskeurige en gevoelig voor jeuk shetlander de dengie healthy hooves molasses free.
Eet hij goed en doet het er super op! Ik woon in engeland, weet niet hoe de prijzen voor dengie in Nederland zijn, maar vind de kwaliteit erg goed voor de prijs!
Hij glimt je zelfs in zn dikke wintervacht tegemoed!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 13:57

De tummy is hier 15 kilo voor 17,25. Het is prijzig ja maar allr vitamines etc zitten erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:01

Ik ben wel benieuwd naar de alfa- beet...
Niet goedkoop maar zelf losse luzerne brok en losse bietenpulp halen is ook niet altijd ideaal...

Kent iemand t ?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 14:12

Anoniem schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de alfa- beet...
Niet goedkoop maar zelf losse luzerne brok en losse bietenpulp halen is ook niet altijd ideaal...

Kent iemand t ?

Sommige verkoop punten hebben ook proefzakjes. Wie weet kan je dat proberen?

Het is zeker niet goedkoop maar schijnt heel goed voer te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:28

Het zou hier gemakzucht zijn van minder tonnen ( moet voer thuis opslaan..)

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:40

Ik voer de meadow grass en de alpha beet.
Mijn paard vind het beide erg lekker en hij doet het erg goed op.
Ik zit nog te denken om de dengie balancer erbij te gaan geven ipv de pavo vital.
Ik blijf het zeker voeren.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:14

Ik zag bij mijn voerhandel vandaag ook Dengie, maar wat is het idee erachter? Ik zag alleen maar gedroogd gras in de scheppen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:08

Ipsilonka schreef:
Ik zag bij mijn voerhandel vandaag ook Dengie, maar wat is het idee erachter? Ik zag alleen maar gedroogd gras in de scheppen.

Ik ook, ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen en voordelen

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 06:57

Dengie is een paardenvoeder uit Engeland. Dengie is daar al jaren een goed lopend product. Sinds korte tijd is dit voeder ook in Nederland. Het is nog niet erg bekend, maar steeds meer mensen tonen interesse voor Dengie paardenvoer.

Dengie gebruikt ruwvoer als krachtvoer. De paarden hebbend dus langer te kauwen en maken meer speeksel aan voor een betere spijsvertering.
Dengie bestaat als hoofdbestanddeel uit luzerne. Luzerne is rijk aan vezels, vitamines en mineralen en licht verteerbaar. Het vormt een uitstekende bron van goed opneembare eiwitten en calcium en ik suiker- en zetmeelarm!
Dengie is 100% gemaakt van natuurlijke producten, veel producten zijn ook melasse vrij. En doordat het voer laag in suiker en zetmeel zit zijn een aantal producten ook veilig om te voeren aan paarden met Cushing, en die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.

Dengie heeft een groot assortiment aan producten, voor ieder paard een passend voer. Complete voeders, maar ook voeders waar een balancer naast gevoerd wordt om alle vitamines en mineralen te waarborgen die de paarden nodig hebben.

Dengie heeft verschillende lijnen. Alfa-a voor paarden met gemiddeld tot zwaar werk, of een verhoogde engergie behoefte. Hi-Fi voor paarden die licht werk verrichten of in rust zijn. Healty lijn, complete voeders met gezonde extra's erin. Graslijn, met verschillende grassen, zonder luzerne.
Binnen deze assortimentslijnen zijn er verschillende producten.

Op de facebookpagina staat ook wat informatie van de producten. Daar kun je ook terecht voor vragen voor voeradvies om meer informatie over de producten. https://www.facebook.com/Dengie.nl/

Ik heb zelf healty tummy geprobeerd voor één van mijn paarden. Hij was al weken aan de diarree zonder duidelijke reden. Na 2 dagen was het over! en geen dunne mest meer gehad! Hij gaat er niet meer vanaf.
In de healty tummy zitten producten die de spijsvertering een boost geven. Bij mij was het een heel duidelijk verschil!! Heel erg blij mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 08:42

Bedankt voor je uitleg!
Bevat dit voer alles aan nodige vitamines en sporenelementen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 11:47

Op zich vind ik de rest niet zo vernieuwend of anders trouwens.
Als je t vergelijkt met andere grasmixen of merken.
Alleen die alfa beet heb ik nog nooit van n ander merk gezien.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:32

Maar het is dus een volledig voer met aangevulde vitamines e.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:36

Oké het komt van een andere bodem maar qua klimaat is uk toch niet zo heel wezenlijk anders dan Nederland.
Voor mijzelf voegt het niets toe, alleen de alfa beet spreekt me aan omdat dit dan wel een vernieuwend voedsel is.
Agrobs bv heeft ook mooie voeders compleet gebaseerd op grassen en kruiden.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:53

Ik kwam het tegen in vijfhuizen, die kopen het van jullie neem ik aan. Maar met een paard die behoorlijk intern in de kreukels ligt, blijf ik even geven wat ik nu geef.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:56

Daar kwamen wij het ook tegen inderdaad 8-)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:47

Ik ga dit topic ook even volgen omdat ik ook benieuwd ben naar ervaringen.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:13

Een lesklant van mij heeft ook Dengie geprobeerd. Paardje was vaak nogal heet als hij tijdens het rijden niet zo goed snapte wat de bedoeling was. Wilde dan nog wel eens spooky worden. Nu een week aan de Dengie paardenvoer en dat spooky gedrag heeft ie niet meer gehad. Ze voelt de spanning van het niet snappen, maar het paard houdt zijn hoofd koel en laat het veel makkelijker afvloeien nu. Ze kan dus veel meer doorrijden nu! Ze is heel tevreden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:31

Anick schreef:
Een lesklant van mij heeft ook Dengie geprobeerd. Paardje was vaak nogal heet als hij tijdens het rijden niet zo goed snapte wat de bedoeling was. Wilde dan nog wel eens spooky worden. Nu een week aan de Dengie paardenvoer en dat spooky gedrag heeft ie niet meer gehad. Ze voelt de spanning van het niet snappen, maar het paard houdt zijn hoofd koel en laat het veel makkelijker afvloeien nu. Ze kan dus veel meer doorrijden nu! Ze is heel tevreden!

En wat voerde ze daarvoor?

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:47

@Nouvel, daarvoor voerde zij luzerne van Hartog en een basis/sportbrok van Havens geloof ik. (De luzerne weet ik zeker, de brok weet ik niet meer het merk zeker, maar het was wel een basis/sport).
Luzerne was 2x per dag een flinke voerschep, en brok geloof 2x een halve kilo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:49

Misschien dat het paard dan toch meer meer suikers met dat voer binnen kreeg dan heb kon verwerken, en nu meer rust vindt bij zuiverder voer met minder suikers?

Wel een fijne ontwikkeling in ieder geval!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:53

Ja dat denk ik ook! Bij Dengie paardenvoer halen ze veel meer energie uit vezels en olie dan uit suikers en zetmeel. Deze energie is veel meer duur energie dan 'snelle' energie, als ik het zo mag noemen.
Een fijne ontwikkeling! En ook fijn voor het paard zelf!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:18

Anick ben jij dezelfde Anick achter Dengie?