Geen zadel maar wat nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quincydesi

Geen zadel maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 20:08

Hoi allemaal,

helaas past me zadel niet meer en kan niet meer aangepast worden. Ik heb van een stalgenoot een zadel maar die ligt niet perfect maar voor paar weken zou ik er een beetje mee kunnen rijden maar geen maanden. en ik op dit moment geen werk of iets heb om daarvan een zadel kunnen kopen moet ik wat anders verzinnen!
Ik wil het rijden beetje gaan afbouwen.

Ik ben bezig met vrijheidsdressuur maar ik wil naast het longeren wat anders erbij gaan doen zonder dat ik een zadel nodig heb.

Zonder zadel kan ook maar omdat ik niet zo goeie rug heb en ik nog herstellende ben van een hersenletsel is dit niet zo fijn. Met zadel gaat het namelijk net aan max een half uur.

Ik hoop dat jullie leuke ideeën hebben!

N4N4

Re: Geen zadel maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:11

Wellicht is een barebackpad iets voor jullie ?
Iig beterschap met jouw gezondheid Y;(

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:25

Lange lijnen? Fietsen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:27

Gewoon zonder zadel rijden :) Heb i ook 3 maanden gedaan toen mijn zadel kapot bleek maar afsspraak met zadelmaker voor een 2e handse wat langer duurde

bamsy

Ik heb de tijd tussen de verkoop van mijn oude zadel en de levering van mijn nieuwe zadel met een barebackpad gereden. Was goed te doen ondanks dat mijn paard geen ideale rug en schoft hiervoor heeft +:)+

Eline_S_S

Juut schreef:
Gewoon zonder zadel rijden :) Heb i ook 3 maanden gedaan toen mijn zadel kapot bleek maar afsspraak met zadelmaker voor een 2e handse wat langer duurde

TS schrijft in de OP dat dat geen optie is :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:29

Er zijn hele simpele vaak goed passende zadeltjes met verwisselbare boom te koop op internet, voor 300-500 euro heb je een leuke, geen leer, maar dat lijkt mij geen must? Als het maar goed ligt toch :)
Wel zou ik even goed gaan nadenken over een spaarpotje, als je al niet een zadel kan kopen voor je paard moet je er toch niet aan denken dat die een keer naar de dierenarts moet, dan ben je ook minimaal €300+ kwijt en dan mag die nog niks ergs hebben ;)

Vrij springen is nog niet genoemd, ook leuk om te doen misschien? Verder lekker buiten wandelen, balkjes longeren ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:31

Wellicht kan je je huidige zadel verkopen of ergens inruilen voor korting op een ander zadel?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:40

Je huidige zadel verkopen en dan voor een boomloos zadel gaan? 200 euro heb je al een tweedehandsje.

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 20:45

Helaas heeft mn paard een hele lastige rug dus een goedkoop zadel dit er niet in. Zit zoiezo boven de 1000,-

Ik zit indd te denken aan een Barebackpad maar moet dan wel een goeie hebben waar ik goed in kan zitten en dat kost ook wat geld

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:47

quincydesi schreef:
Helaas heeft mn paard een hele lastige rug dus een goedkoop zadel dit er niet in. Zit zoiezo boven de 1000,-

Ik zit indd te denken aan een Barebackpad maar moet dan wel een goeie hebben waar ik goed in kan zitten en dat kost ook wat geld

zoals ik al zei, een tweedehands barefoot. Dan heb je iig voorlopig wat, en wie weet hou je hem wel. Eenmaal gewend heerlijke zadels, juist voor paarden met een moeilijke rug omdat ze zich helemaal aanpassen aan de rug. :j

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 20:49

En me paard heeft veel ellende gehad en ik ook samen een ongeluk gehad waardoor ik nu niet kan werken. Voor me ongeluk had ik het perfect. Ik werkte en ging naar school en had veel geld over. Maar door de dierenarts rekeningen wat ik zelf dan nog moest betalen want verzekering betaalde ook nog wel wat maar derest moest ik allemaal zelf betalen dus me spaarpot is op. Me ouders ook bijna en die betalen ook me schoolgeld. Van me studiefinancering betaal ik nu me paard van en alle exstra kosten zoals verzekering hoefsmid en om de 2 maanden kraker. zit op veel momenten te denken moet ik haar dan verkopen maar dit kan ik niet. hou ik der liever en rij ik dan maar niet hooguit 2x pw beetje zonder zadel. dus daarom was me vraag wat voor andere mogenlijkheden er zijn

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:56

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:02

Een zadel past wel of een zadel past niet. Niet meer rijden dus met een zadel wat een beetje goed ligt. Er is meer dan alleen rijden dus ga lekker wandelen, grondwerk doen tot je een zadel kan kopen. ( kijk is naar wintec zadels, vaak hebben zadelmakers die wel tweedehands en dan kosten ze niet meer zoveel).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:13

Een boomloos zadel
Is niet zaligmakend op elk paard
Maar wellicht wel passend te maken
Zonder dat je paard ervan lijdt
Want als je nu al met krakers etc bezig bent
Lijkt me een goed passend zadel een must

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:18

Zoiets geen optie?
https://www.bokt.nl/markt/ad/458167/fra ... lle-maat-2

Moet je wel een zadelpasser bij hebben maar deze is inclusief dekjes met inlages. Dus ook deels aan te passen.

Anders zou ik inderdaad gaan lange teugelen met je paard. Dan ben je beide in beweging en op de juiste manier heb je een mooi recht en soepel paard zonder te rijden.