Ik weet niet of dit de bedoeling is maar goed.
Voor de gene die het hadden gevolgd: Ik heb een tijd geleden een foto geplaatst van een wond op mijn pony haar flank met de vraag of iemand wist wat ik hiermee kon doen. De reden dat ik niet meteen een dierenarts heb gebeld is omdat ik haar vacht rond de wond had weggehaald en zag dat het heel erg mee viel. Ik heb de wond meteen schoongespoeld en daarna ingesmeerd met betadine-zalf en dit elke dag gedaan tot de wond dicht ging. Uiteraard is de dierenarts komen kijken en bleek de oorzaak luis te zijn. Pony is meteen behandeld.
Ik heb ontzettend veel haat reactie gehad waarvan ik ontzettend ben geschrokken... Mensen die zeiden dat ik ze nog beter naar de slacht kon doen, ik ben blijkbaar een egoïst omdat ik ze niet naar de slacht heb gedaan... jongens kom op. Er word zo snel een conclusie getrokken. De reden dat ik vroeg hoeveel een dierenarts zou kosten (om te laten kijken) is omdat ik 16 ben en mijn ouders nog moest vertellen dat ik nogal wat geld nodig zou moeten hebben. En ik snap heus dat mensen zeggen dat ik snel een dierenarts erbij moest halen, maar mensen! hou het een beetje netjes! Ik had de situatie iets meer moeten toelichten (dat haar vacht lang en nat was van de regen) maar als je geen nuttige reactie kan plaatsten waarmee degene met het probleem verder kan, kan je het beter gewoon laten in plaats van alle haat erop losgooien.
Dit probleem geldt niet alleen voor mijn topic, maar voor heel bokt. Als je de persoon niet kan helpen, laat het dan zoals het is. Maak de situatie niet nog erger door alle haat over die persoon heen te gooien. En oke... ik ben het er mee eens dat het erger kon, maar het is onnodig.
Er hoeft geen nieuwe discussie worden gestart over de situatie van toen. Het is even een update en een toelichting waarom ik het onderwerp heb verwijderd.

Groetjes,
Mandy