witte haren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

durkje2007

witte haren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 17:14

Hey allemaal!

Ik heb een dingetje bij mijn Fjord opgemerkt; witte haren ronde de schoft. Sindsdien gaat het ook slechter met het rijden, op stappen en op zadelen!

Met het rijden heb ik het gevoel dat ze iets aparts doet met haar rug als we gaan galopperen

Met het op stappen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:15

Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken met een zadelpasser en tot die tijd niet rijden. De kans is erg groot dat je zadel niet (meer) past.
Laatst bijgewerkt door Caira op 08-10-17 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:16

Witte haren rond de schoft duiden er vaak op dat het zadel niet -goed- past. Hierdoor kunnen ze last van hun rug krijgen, wat je zelf aangeeft in je berichtje met het galloperen.

JoycexEnya

Re: witte haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:24

Mijne heeft ook witte haren op der rug, is irritatie van mijn pad door de wintervacht breekt het af. Op de schoft heeft ze wel een echt druk plek is helemaal wit zeg maar.

Maar omdat het slechter gaat met rijden past je zadel niet.

Die witte haren van afbreken van de
Wintervacht, je ziet het ook alleen als ze wintervacht weer krijgt.

Nuggetbaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:19

Ons paard heeft ook een witte haren bij de schoft. Dit komt doordat er eerst een wondje zat (door het schuren van de deken). Doordat de wond genezen is groeien er witte haren terug. Is soort litteken effect die witte haren. Ik zou inderdaad het zadel even checken maar ook de deken als je die gebruikt of alles goed zit en past.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:30

Slechter lopen, witte haren, zadel fout!!