Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Paard291119 schreef:Ik heb vorige week mijn friese Merrie moeten laten in slapen van de dieren politie en van een veearts
Deze beslissing nam de veearts binnen 5 min
Het ging om een verwaarloosde friese Merrie van net 2 jaar
Ze had geen bespiering, dit dier kon 6 weken ervoor niet op staan
Nu 6 weken later stond ze zonder problemen op en liep ze en at ze zeer goed dus volgens mij op de goede weg
Dierenarts zei: ik zie dat ze der beter uit ziet maar ze moet gewoon dood
Ik had niks te vertellen meer
Ze stond af en toe met haar voet omhoog, verder niks maar dat ging steeds beter
Wat kan ik hier nog mee vind dit niet normaal
p s ik had het dier zwaar verwaarloost gekocht om haar te helpen
graag meningen hier over
Paard291119 schreef:Ik mocht niks meer beslissen en zeggen
Het paard was verder gezond
Was 6 weken daar voor een veearts bij geweest en er zat vooruitgang in het paard
Dat zagen hun ook
sorry voor mijn schrijf kunst daar ben ik geen ster in
maar het was geen laks heid over de dierenarts want het ging veel beter
Paard291119 schreef:Dit was in Nederland
in de kwakel
Een dierenarts die kwam uit uithoorn
Hij had het dier nog nooit eerder gezien alleen foto s en een film van 6 weken daar voor
En ze zagen dat ik er goed mijn best op had gedaan en zagen inderdaad iets vooruitgang er in maar niet voldoende
En dat was het stond met mijn rug tegen de muur kon en mocht niks zeggen
Ik wil er mee bereiken dat de dieren arts het fout heeft en dat hij daar op gewezen word
want zo ga je niet met dieren om en mensen
ik kan niet goed schrijven dat weet ik nu wel maar zit daar hier niet voor
Paard291119 schreef:Dit was in Nederland in de kwakel een dierenarts die kwam uit uithoorn hij had het dier nog nooit eerder gezien alleen foto s en een film van 6 weken daar voor en ze zagen dat ik er goed me best op had gedaan en zagen inderdaad iets vooruitgang er in maar niet voldoende en dat was het stond met me rug tegen de muur kon en moch niks zeggen ik wil er mee berijken dat de dieren arts het fout heeft en dat hij daar op gewezen word want zo ga je niet met dieren om en mensen ik kan niet goed schrijven dat weet ik nu wel maar zit daar hier niet voor
Paard291119 schreef:Dit was in Nederland in de kwakel een dierenarts die kwam uit uithoorn hij had het dier nog nooit eerder gezien alleen foto s en een film van 6 weken daar voor en ze zagen dat ik er goed me best op had gedaan en zagen inderdaad iets vooruitgang er in maar niet voldoende en dat was het stond met me rug tegen de muur kon en moch niks zeggen ik wil er mee berijken dat de dieren arts het fout heeft en dat hij daar op gewezen word want zo ga je niet met dieren om en mensen ik kan niet goed schrijven dat weet ik nu wel maar zit daar hier niet voor
Sizzle schreef:Ik val vooral over de zin: ze stond af en toe met de voet omhoog.
Ofwel patella fixatie waarschijnlijk en dan ook nog eens niet onder direct toezicht als het 70 km verder is.
Dat is een vreselijk pijnlijke sitatie voor het paard als ze zich niet zelf kunnen 'onblokkeren'.