Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Luckystory schreef:Hij zei dat we aan deze voet een gelijkaardig probleem aan het creëren waren.
In zijn behandeladvies kon ik mij echter minder goed vinden. Hij vond dat ik beide voeten moest verhogen in de hiel en het paard moest beginnen trainen. (Hij zei letterlijk: rijdt haar maar in! )
Ik heb dit advies niet willen volgen. Het paard liep niet 100% zuiver en had 2 zeer ongelijke voorvoeten.
Ik heb het omgekeerde gedaan. Zeer geleidelijk alles eronderuit gehaald en laten zakken en met bekappen haar voeten weer naar een normale, gelijke stand proberen te brengen. Op dit moment is het verschil in de voorvoeten bijna weg. De goede voet staat nog iets onderuit en de slechte is nog iets te stijl maar het verschil is niet meer zeer opvallend. Ik heb haar ook niet getraind maar gedekt en op de wei gezet.
Babootje schreef:Aangezien op de RX foto's van het hoefgewricht niets viel aan te merken lees ik in de OP, zal een slecht straalbeen de boosdoener niet zijn. Maar zo'n blessure van de aanhechting van de diepe buiger aan het hoefbeen komt vaker voor dan je denkt.
Het is echt jammer dat je paard al drachtig was toen de blessure zich openbaarde. Als je haar hebt laten dekken nadat de blessure zich openbaarde? Dan is dat niet erg slim.
Jammer dat je het advies van je veearts niet hebt gevolgd. Mogelijk is de blessure nu ernstiger geworden en de kans op herstel minder groot.
Babootje schreef:Waarom staat je paard met de voetas naar voren gebroken is iets dat je je ook moet afvragen. Wordt er welvoldoende van de toon gehaald?
Luckystory schreef:Ijzers en ijzers met wiggen, gaan die gebroken voetas naar voor toe uiteraard alleen nog erger maken.
Babootje schreef:Ik begreep hem andersom![]()
. Het ophogen had aan beide voeten gemoeten. Maar dat is kennis achteraf nu. Ik denk dat het wel van belang is dat je beide voeten geleidelijk aan in dezelfde stand brengt, waarbij je wel rekening houdt met het ontlasten van de achtervoet.