Wat is de juiste beweging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Wat is de juiste beweging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 19:36

Hoi
Mijn paardje is voor de tweede keer behandeld door de Osteopaat.
Hij had alweer een slecht gebruik van bekken en rug en zat in de rug met diverse blokkades (niet zo vreemd na enkele serieuze uitschuivers nav dit topic [VVDD] Ontwaken uit castratie verliep niet zoals gepland .)

Osteopaat heeft alles losgemaakt en gezegd dat het slecht bewegen van rug en bekken door de rugblokkades kwam en zeker niet door de bekken. Want ze kon beide achterbenen probleemloos volledig optillen en wat opzij en naar achter rekken, als het een bekkenprobleem zou zijn zou het paardje hierbij aangetoond hebben dat hij pijn heeft, wat hij dus niet gedaan heeft.

Ik moet int oog houden of de bekken en rug beter gaan bewegen.

Maar nu, hoe weet ik of ze goed bewegen?
Heeft iemand duidelijke filmpjes hiervan zodat ik kan vergelijken?
Ik ga mijn paardje wekelijks even losgooien in de bak en dat filmen zodat ik kan vergelijken.

Ik weet dat hij in de eerste maanden bij mij wel slecht liep maar merkte wel verschil na de eerste behandeling (iets meer een flexibele beweging in de rug).

Ik zou graag filmpjes hebben van opzij gezien en van achter gezien van een correct bewegend paard.

Elisa2

Re: Wat is de juiste beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:08

Filmpjes van een ander paard gaat je niet helpen vrees ik, want het gaat om jouw paard en ieder paard beweegt uniek op zijn eigen manier.

Wat je wel kunt doen is filmpjes van jouw paard zijn beweging maken en hier uploaden eventueel zodat wij mee kunnen kijken.

Heeft de osteo alle blokkades kunnen behandelen en staat er nog een vervolgafspraak gepland?

Hoe je weet of rug en bekken goed bewegen, over het algemeen is: dat de rug en rugspieren los moeten liggen, dwz "meedeinen" op de beweging. Het paard in zijn passen tactmatig en gelijk loopt met alle 4 zijn benen. De staart gewoon goed in het midden gehouden word en ook "los" mee beweegt in beweging. En het bekken moet in staat zijn om te kantelen, zodat het paard zijn achterbenen er goed onder kan zetten en zichzelf kan dragen. {dit is voor de meeste mensen niet te zijn bij een paard die gewoon los beweegt}

Art_Ificious

Re: Wat is de juiste beweging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 13:34

Vervolgafspraak nog niet gepland. Ze wil eerst weten of er verbetering is in de beweging. Vind het zelf wel vreemd hoor.
Na de eerste behandeling in juni wou ze pas na 6mnd weer komen. Maar ben blij dat ik véél eerder gebeld heb anders moest paardje nog 3 maanden met blokkades rondlopen.

Ze zei dat ze alles losgemaakt heeft.