Behandeling van droes dragers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Behandeling van droes dragers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 18:55

Omdat mijn pony helaas drager blijkt te blijven na de droes ben ik op zoek naar zoveel mogelijk informatie over de behandeling van dragers. Eigen ervaringen zijn zeker welkom, maar wellicht dat iemand zich hier al eerder in heeft verdiept en linkjes heeft naar wetenschappelijke onderzoeken? Duits of Engelstalig kan ik lezen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:49

MilesNF

Re: Behandeling van droes dragers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 11:53

Dankjewel! Zeker het topic is echt wel heftig.
Ik ga nog even kijken of ik het onderzoek achter dat artikel kan vinden, mogelijk is dat wel relevant.

Helaas heb ik net een pech geval. Zijn luchtzakken zien er wel schoon uit, maar hij test nog steeds positief. Hij heeft nu een behandeling gehad met spoelen met fysiologisch zout en met antibiotica, beide dus niet voldoende resultaat. Helaas kan ik nog niets vinden over een eventuele behandeling daarna.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:55

Weet je ook met welke antibiotica gespoeld is? Ik las ook iets over Cyclosporin o.i.d., dat dat in tweede instantie gebruikt werd als AB om mee te spoelen als het normale gangbare product niet werkte. Wel apart dat die luchtzakken schoon zijn en dat hij toch nog drager is. Je vraagt je af waar die Strepto zich dan verstopt heeft...

In dit artikel staat dan weer dat Str.E. soms zo'n dun laagje ( een soort van membraam) vormt in de luchtzakken, dat het niet meer te zien is... https://www.visavet.es/en/articles/equine-strangles.php .

En nog een abstract van een artikel van de Universiteit van Leuven: https://lirias.kuleuven.be/handle/123456789/73606 .