Schimmel door oestress over de datum?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daphnee2091

Schimmel door oestress over de datum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 12:05

Hallo medebokkers,
Ik geef mijn merrie oestress vanwege dat ze erg humeurig kan zijn tijdens haar hengstigheid en dan heel plakkerig is bij andere paarden.
Nu had ik een 2 liter kan gekocht met korting. Toen ik deze binnenkreeg bleek dit nog maar 1 maand houdbaar te zijn. Ik heb een 1liter fles hiermee gevuld en doe daar een maand mee. Ik had dus nog 1 liter over. Dit zou dan gegeven worden na de maand dat het over datum is.
Toen ik de over datum oestress ging geven aan mijn paard werd ze humeuriger, kreeg voernijd en kreeg schimmelplekken op de rug.
Kan dit komen door de oestress die over datum is? Tht Datum was 08/2017
Ik dacht zelf dat het geen kwaad kon 1 maand.

Graag hoor ik ervaringen.
Ik ga het vanaf vandaag niet meer geven en heb nieuwe die tot 2020 goed is.

N4N4

Re: Schimmel door oestress over de datum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:16

Zou dit even aankaarten bij degene waar je het gekocht heb, in principe had diegene korting kunnen geven omdat het tegen de datum zat
Heb ooit ook eens wormenkuren gekocht die tegen de datum zaten, dit aangegeven bij de webshop en nieuwe met ruimere datum gekregen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:27

THT = ten minste houdbaar tot
Er is veel verwarring over de THT en de TGT datum. Hierover lees je meer over de verschillen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... -niet.aspx

Als de nieuwe batch die je nu hebt tot 2020 houdbaar is, dan gaat de kwaliteitsverandering niet heel snel.
Als de oestress die je gegeven hebt er qua kleur en geur nog goed uitzag, dan lijkt het mij een ongelukkige/toevallige samenloop van omstandigheden.
Succes met je merrie, hopelijk hersteld ze snel van de schimmelplekken.

Daphnee2091

Re: Schimmel door oestress over de datum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 19:54

Ik had ook korting om de fles was 50% korting maar er stond nergens vermeld dat het een datumactie was.
Kleur en geur waren nog hetzelfde. Maar wel vreemd dat ze de schimmel heeft gekregen zonder een andere aanlijding dus dacht meteen hieraan met de verandering van het humeur. Ben het nu al aan het behandelen met imaverol.