Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Maar vraag je ook af of dat de moeite nog is, en of het nog eerlijk is naar je pony.
claud1 schreef:ten eerste davinci " chapeau" dat je zoveel moeite doet om uit te zoeken wat jullie pony zou kunnen mankeren. Helaas kunnen legio redenen zijn voor dit verschijnsel. En ik weet er helaas alles van....
Het kan een lang traject zijn om het te vinden. Of je vind het nooit. Enig wat ik nog kan aanraden naast
de veearts is cranio sarcraal ( http://joeyphilips.com) deze mevrouw bekijkt het van een hele andere kant.
Ben zelf redelijk nuchter persoon maar ondanks heel veel onderzoeken en kosten heeft deze mevrouw veel betekend en inzicht gegeven oa ook in het voerbeleid. Suc6 en hoop dat je pony geholpen kan worden.
davinci2412 schreef:Joolien schreef:Maar vraag je ook af of dat de moeite nog is, en of het nog eerlijk is naar je pony.
Vraag ik me ook af. Zit een beetje met een verzekeringsverhaal en zowel mijn eigen veearts als Emmeloord geeft op dit moment het ethisch nog niet verantwoord te vinden hem af te keuren en te laten gaan. Ze vinden hem daar nog te goed voor.
davinci2412 schreef:Joolien schreef:Maar vraag je ook af of dat de moeite nog is, en of het nog eerlijk is naar je pony.
Vraag ik me ook af. Zit een beetje met een verzekeringsverhaal en zowel mijn eigen veearts als Emmeloord geeft op dit moment het ethisch nog niet verantwoord te vinden hem af te keuren en te laten gaan. Ze vinden hem daar nog te goed voor.
Janneke2 schreef:Ehm...
dat zijn 2 verschillende zaken.
Qua verzekering geldt, dat het dier als rijpony is gekocht. (Of wat er maar precies is afgesproken en mondelinge afspraken gelden ook.)
Is het dier niet met goed fatsoen bruikbaar als rijpony, ga je verzekeringstechnisch richting total loss.
Dat is in principe een compleet ander iets dan 'afmaken'.
(Let op: soms is bij total loss je pony opeens eigendom van de verzekering en moet je je dier 'terugkopen' tegen slachtprijs.)
Ik zat ivm hals opzij te denken aan 'pony ontlast het voorbeen', daarvoor is bezoek aan de kliniek niet nodig: spreek af dat de DA langskomt als je rijdt en dan uitverdoven.
Houdt ze haar hals opeens normaal als de pijn weg is, dan heeft ze bij het rijden fiks last van wat er maar mis is in de hoefkatrol. (En is het qua rijden in principe einde verhaal.)
Soms is de peesontsteking of de artrose in de hoefkatrol nog wel af te zwakken en kan het dier pijnvrij zijn bij weidegang.
bigone schreef:Wanneer de pony een peessnede (zou te zien moeten zijn op de scan)heeft gehad, dit in combinatie met de hele voorgeschiedenis, dan is hij gewoon kapot, hko 4 geeft dit ook aan. Dus verzekeringszaak of niet, zet hem op gedeeltelijk pensioen of laat hem gaan.
Eef_Bam schreef:Het paard heeft hoefkatrolontsteking klasse 4 en een bups andere klachten.. het enige advies dat ik je kan geven is om het paard met pensioen te doen. Snap niet dat je hier nog mee door wilt doktoren..
Joolien schreef:Dan zou ik kiezen voor foto's, en eventueel eens 2 weken op pijnstillers zetten om te kijken of je verschil merkt. Ik zou het wel eerst bij reguliere zorg houden voordat je naar een cranio sacraal gaat. Want ook dat gaat je veel geld kosten en is niet altijd wetenschappelijk bewezenKende iemand die had er vaak een cs bij, was soms 100 euro voor een poedertje kwijt terwijl paard gewoon met een zware longontsteking en dampigheid door liep. Om maar even een voorbeeld te geven