Raar plekje op de achterbenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Raar plekje op de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 10:42

Mijn paard heeft al jaren (ken haar 2.5jaar en niet zonder) rare plekjes op dr achterbenen.

Beide achterbenen
Word niet groter of kleiner
Kan je niet weg poetsen of wassen
Ze heeft er na mijn idee geen last van
Als je het eraf haalt is het vettig (komt ook zo weer terug)

Iemand een idee?
Het Is geen rasp! (Uitgesloten door de da)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hunter87 op 27-09-17 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Re: Raar plekje op de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:44

Heeft de DA hier een afkrabsel van genomen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:45

Waar zit het precies? Zijn het er 2 of heel veel?
Ah, nu een foto!

Zou ze zichzelf krabben? Met ene achterbeen over het andere?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 10:48

eilleen333 schreef:
Heeft de DA hier een afkrabsel van genomen?

Nee. Paarden zijn geënt en toen hebben stal genoten gevraagd wat het kon zijn maar dus geen rasp en omdat ze er geen last van heeft (na mijn idee) was een monster niet nodig... weet nu dus nog niks

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 10:49

IMJ schreef:
Waar zit het precies? Zijn het er 2 of heel veel?
Ah, nu een foto!

Zou ze zichzelf krabben? Met ene achterbeen over het andere?

Heb ik nog nooit gezien dat ze dat doet of iemand over gehoord

Haha ja de foto was even puzzelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:51

Doe je haar soms bandages aan?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:55

Die van mij heeft het ook. Het is een soort mok volgens mij. Wordt vaak erger in zomer . Heb er alles opgesmeerd en niks helpt.
Nu het afgelopen jaar met rust gelaten en sinds een paar weken was ik 1 x per week met betadine shampoo. Het is nu bijna weg.

Ik gebruik nooit beenbeschermers dus daar ligt het niet aan. Ik heb het idee dat het in de zomer erger wordt door de combi nat gras en zon, maar zeker weten doe ik dat ook niet.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:57

Dat komt heel vaak voor bij merries :j Het is een vettige substantie aan de voorkant van beide achterbenen. Met flink poetsen of plukken heb je het er zo af, wassen gaat lastiger omdat het vettig is. Waar het vandaan komt; geen idee :o? Ik kan je in ieder geval zeggen dat mijn merries het ook hebben en dat het geen mok o.i.d. is. Ik gebruik ook geen beenbeschermers.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:01

DeMolenhoek schreef:
Doe je haar soms bandages aan?

Nee nooit
Alleen kogel beschermers maar die zitten er onder

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:02

loulou schreef:
Die van mij heeft het ook. Het is een soort mok volgens mij. Wordt vaak erger in zomer . Heb er alles opgesmeerd en niks helpt.
Nu het afgelopen jaar met rust gelaten en sinds een paar weken was ik 1 x per week met betadine shampoo. Het is nu bijna weg.

Ik gebruik nooit beenbeschermers dus daar ligt het niet aan. Ik heb het idee dat het in de zomer erger wordt door de combi nat gras en zon, maar zeker weten doe ik dat ook niet.

Oh nou bij mij is het juist minder in de zomer. Zodra het regent hebben we er meer last van

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:04

suffie schreef:
Dat komt heel vaak voor bij merries :j Het is een vettige substantie aan de voorkant van beide achterbenen. Met flink poetsen of plukken heb je het er zo af, wassen gaat lastiger omdat het vettig is. Waar het vandaan komt; geen idee :o? Ik kan je in ieder geval zeggen dat mijn merries het ook hebben en dat het geen mok o.i.d. is. Ik gebruik ook geen beenbeschermers.

Ik heb het er wel af, incl alle haren zit er na een week gewoon weer op.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:14

hunter87 schreef:
suffie schreef:

Ik heb het er wel af, incl alle haren zit er na een week gewoon weer op.

mijn ruin had het ook, bleek smerigheid uit de koker te zijn.. Toen ik de koker en de benen goed schoon bleef houden, bleef het weg.
Zou het bij jouw merrie misschien van de uier kunnen komen? zeg maar wat hoor... ;)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:29

Op die plek heeft mijn ruin ook wel eens wat hard nekkige viezigheid (lijkt hierop maar iets minder erg, en komt ook een stuk minder snel terug dan bij jou) ik maak dit gewoon schoon als ik m was, als t echt hardnekkig is gebruik ik wat betadinescrub

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:43

Kaatjemuts, dat zou ik ook denken hoor. Iets met het uier of spetters van het plassen :o Het is in ieder geval iets totaal onschuldigs.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:19

Lijkt mij cannon bone dermatitis, op google vind je er wel info over.
Is niet erg,hoef je in principe niks aan te doen

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:22

Mijn verzorg merrie heeft dit ook. :j

_chan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:06

mijn paard (merrie) heeft dit heel af en toe ook. teminste het lijkt er wel heel erg op. Ik doe het er altijd afpoetsen met een harde borstel en na een paar dagen is het vaak weg.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:28

suffie schreef:

Mijn merrie heeft het ook. Dacht dat het kwam door zand of viezigheid ofzo...je kunt het inderdaad weg poetsen of beetje met je nagels weghalen. Ze heeft er geen last van....

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:29

mijn merrie heeft dit idd ook al jaren (niet zo duidelijk als bij jou op de foto)
je ziet het bij haar pas als ik er met een borstel over ga,nooit beschermers om achter ze heeft er geen last of jeuk aan. idd na wassen met betadine shampoo was het een tijdje weg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:56

Cannon bone dermatitis is het eerste wat mij te binnen schiet.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:07

Probeer der eens te wassen met hibi scrub daar gaan de meeste viezigheden wel mee weg.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:14

Niets aan de hand met de huid ervan, ik denk ook zelf aan iets uit de uier of iets wat op de staart kwam bij het piesen ofzo, merries he.

Ik herken het maar al te goed maar dan van mijn ruin en dat vette dingen op de vacht maar dan hoger tussen te achterbenen, je poetst het er af en dan komen ze weer terug...........komt van zijn koker.
Het is iets grijsachtigs en kleverig tot vettig. Afhankelijk van of het heel vers is of al wat opgedroogd is.