De afgelopen weken was het net als overal in Nederland heel veel regen, ondoenbaar om de paarden hier uit de blubber te houden dus. Ze hadden wel droge plekken maar rond de voerruif staan ze wel een stuk in de blubber.
Nu heb ik ik afgelopen tijd de modder op z'n benen zo veel mogelijk met rust gelaten omdat ik de weke huid niet kapot wil maken door het elke dag af te poetsen.
Nu is het weer droog, maar sinds gisteren staat et haar bij de kroonraad rechtop, wat is dit?
Verder krijgt hij elk jaar in deze periode wat vocht in de achterbenen vlak boven de kogel en een geïrriteerde (beetje ontstoken?) kootholtes.. al met al, z'n weerstand gaat echt achteruit tijdens de verhaar periode.
Hij (15 jaar/Arabier) staat 24/7 buiten met z'n vriendjes, onbeperkt voordroog en ik voer hem bij met seniores priores, müsli en biks met zo weinig mogelijk suikers en troep. Ook daarnaast nog olie en vitamine e nu ze even niet meer op het gras staan. (Als het droog is gaan ze weer 24/7 de wei op).
Het meeste zorgen maak ik mij nu om het rechtopstaande haar, maar tips over de rest zijn ook zeker welkom!