Ervaringen met Vitalbix Breed&Grow?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Ervaringen met Vitalbix Breed&Grow?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 09:05

Over anderhalve maand komt mijn veulen naar ons toe. Ze is dan ruim 5,5 maand, en staat tot nu toe op onbeperkt gras en melk van moeders. Ik ben me aan het verdiepen in aanvullend voer. Ze komt op onbeperkt gras/voordroog van goede kwaliteit te staan, het aanvullende voer is puur ter aanvulling en dus niet als vervanging van ruwvoer.

Gisteren zag ik in de winkel Vitalbix Breed&Grow: https://www.vitalbix.com/vitalbix-produ ... ke-muesli/
Het sprak mij erg aan, klinkt als een mooie aanvulling. Voert iemand dit al, en wat zijn jullie ervaringen?

Veulen is kwestie is overigens Feyre, een Tinker die nu al flink aan de maat is. Juist omdat ze zo groot wordt (is := ) wil ik haar voldoende ondersteunen.

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 00:18

Er bestaat een (behoorlijk actief) topic over de producten van Vitalbix.

Als zelfs de mods maar lukraak topics openen over onderwerpen waar al lang een lopend topic over is, waar gaat 't dan heen met bokt?

Berdien

Re: Ervaringen met Vitalbix Breed&Grow?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 08:25

Dat leek me voornamelijk over Vitalbix DC gaan, en dit gaat specifiek over Breed&Grow. Zelfde merk, heel ander product. Dus zo heel lukraak is dit topic niet geopend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:31

Berdien, toen dat topic werd geopend bestond er alleen nog Daily Complete. Inmiddels zijn er producten bij gekomen en die worden ook uitgebreid besproken in dat topic.

_LiliM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:44

@koper kan mij voorstellen dar Berdien specifiek info zoekt over breed&grow. Ik de bestaande topics gaat namelijk niet over een veulen. Ik geef zelf alleen de vitalbix mineralen brokjes en de lijnzaadolie +vit e. Erg tevreden over vitalbix. Je kan ze wellicht een mail sturen en vragen om voeradvies? Heb ik zelf ook gedaan en had snel reactie:) succes met je zoektocht!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 09:17

Sinds anderhalve week mijn tinkermerrie veulen op stal.
Die krijgt als aanvulling nu ook breed en grow.
Ik vind het een mooi product.
Wou Eef graag wat "extra" geven, vooral ook omdat ze natuurlijk na de geboorte aardig scheef was.
En sowieso vind ik het wel fijn om een opgroeiend paard wat extra te geven.
Maar bijv de pavo zit weer behoorlijk suiker en dergelijke in.

Ze vind de breed en grow ook erg lekker dus ik ben tevreden :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 21:50

He wat leuk, heb jij Eefje van Chantal?

Fijn om te horen dat het goed bevalt! Het gaat me inderdaad om dat stukje 'extra', ook gezien haar grootte.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:08

Ja die Eefje heb ik :)

Hoe groot gaat Feyre worden denk je?

Eef mag ook nog veel groeien, en een grote meid worden ;)
Ik ben trouwens wel rustig aan begonnen met een klein handje, eerst even wennen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 10:21

Wat leuk!

De verwachting is dat ze zo rond de 1.65m wordt. Denk dat ze nu al zo tegen de 1.30m aan zit. Ze is vandaag precies 5 maanden oud.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:18

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:28

Ik heb het ook in handen gehad, wilde het gaan voeren aan mijn veulen. Vond het mooi spul, rook goed en zag er smakelijk uit. Mijn veulen at het alleen niet, dus verder geen ervaring. Mijn veulen is extreem kieskeurig, heeft al meerdere merken laten staan. Dus ik zou niet gelijk zeggen dat het geen smakelijk voer is.

Wat me wel opviel is dat het wel vrij snel zurig wordt als het blootgesteld wordt aan lucht. Omdat mijn veulen het niet at hebben we het een nacht in de voerbak laten zitten, maar de volgende ochtend vond ik het al niet meer smakelijk ruiken. Ook in de bak waarin ik normaal de basismuesli (van mijn volwassen pony's) zonder problemen in bewaar werd het al snel minder fris.
Goed luchtdicht opbergen is dus wel belangrijk bij dit voer denk ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 12:27

Oh jee, lastig zo'n kieskeurige eter!

Ik heb mijn voer altijd in de zak zitten, en dan de zak in een voerton. Dat is hopelijk luchtdicht genoeg? Ze krijgt sowieso alleen voer als ik er bij ben, dus als ze het direct op kan eten. Ze komt niet op stal, en voer in een bakje in de wei laten staan is gegarandeerd dat iemand anders het op eet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:58

Is dit ook wat als extra aanvulling van aminozuren bij normale paarden? Volwassen dus...
Maar met ruwvoer arm aan eiwit?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:07

Berdien schreef:
Wat leuk!

De verwachting is dat ze zo rond de 1.65m wordt. Denk dat ze nu al zo tegen de 1.30m aan zit. Ze is vandaag precies 5 maanden oud.

Mooie grote maat!

Heb Eefje vandaag eens op gemeten.
Ze is vandaag precies 6 maand.
En ze is met de schoft 1.27 en kont 1.31.

Ze krijgt nu van de breed en grow tussen de 250 en 300 gr per dag.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:16

Ik schop dit topic even omhoog! Zijn er al nieuwe ervaringen?

Per april komt mijn veulen(een PRE hengstje) samen te staan met mijn paard. Hij is dan 10 maanden. Ik zit even te kijken wat ik hem dan ga voeren. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van veel suiker enzo aangezien mijn volwassen paard daar het slecht op doet..Maar hoe zit dat met veulens en jonge paarden. Hebben die dat wel nodig?

Het valt me op dat je er best wel weinig van hoeft te geven. Ten op zichte van andere merken.
Tot 23 maanden maximaal 600 gram. En dan niet per 100 kg lichaamsgewicht zoals de brokken van Pavo(podo grow) en Horsefood enzo.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:19

Ik heb net een paar proefzakjes besteld, doe ik wel even mee aangezien het voor een Amerikaans minipaardje is die nog geen 100kg weegt. Benieuwd of hij het lust!